'انفجار موتر بمب در بلخ تلفات جانی و خسارات مالی برجای گذاشت'

نیروهای افغان در محل انفجار در ولسوالی بلخ ولایت بلخ

در نتیجه انفجار یک موتر بمب در ولایت بلخ ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

مقام‌های قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان می‌گویند که این انفجار امروز سه‌شنبه (چهارم سنبله) حوالی ساعت ۸:۴۵ صبح توسط موتر نوع مازدا بر یک کلینیک حیوانی در ولسوالی بلخ ولایت بلخ صورت گرفته است.

حنیف رضایی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به رادیو آزادی گفت که در اثر انفجار به شمول افراد ملکی بر نظامیان افغان نیز تلفات وارد شده است.

رضایی گفت که در این انفجار تاکنون دو فرد ملکی کشته و ۳۶ تن مجروح شده اند. به گفته او یک سرباز کماندو نیز کشته شده و ۶ نیروی اردوی ملی مجروح اند: "انفجار به وسیله موتر مازدا صورت گرفته که تلفات را هم به نیروهای افغان و هم به افراد ملکی به شمول زنان و کودکان وارد کرده است."

از سوی هم وزارت دفاع افغاستان می‌گوید در نتیجه انفجار در ولسوالی بلخ ولایت بلخ یک سرباز کماندو کشته و شش نفر آنها زخمی شدند.

در اعلامیه وزارت دفاع که امروز سه‌شنبه به رسانه ها رسیده گفته شده در این انفجار دو نفر ملکی هم کشته شده و ۳۶ تن دیگر به شمول زنان و کودکان زخمی شده اند.

به گفته مقامات این انفجار در نزدیکی خانه های رهایشی مردم صورت گرفته و احتمال آن وجود دارد که تعداد تلفات و زخمی ها بیشتر شود.

خانه رهایشی که در اثر انفجار در بلخ تخریب شده است

قاری روف یکی از مجروحان حادثه است که می‌گوید به اثر تخریب منزل ۳ عضو خانواده‌اش زخمی شده اند.

او گفت: "دو دختر و یک پسر به اثر انفجار و تخریب منزلم مجروح شده‌اند. نمی‌دانم که هدف آنها از کشتن چی است همه افغان هستیم چرا باید یک دیگر را بکشیم."

یک منبع صحی در شفاخانه محلی ولسوالی بلخ که نخواست نامش ذکر شود، به رادیو آزادی گفت که تا کنون جسد ۱۱ فرد ملکی به این شفاخانه انتقال یافته و نیز شمار مجروحین ۶۰ تن است.

مسئولان ریاست صحت عامه بلخ می‌گویند که در میان مجروحین حادثه زنان و کودکان نیز شامل اند که وضعیت صحی شماری زیاد آنها وخیم است.

در این انفجار بسیاری از خانه‌ها به شمول یک مکتب، کلینیک منطقه نوبهار و یک قسمت از قرارگاه نیروهای اردوی ملی تخریب شده اند.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را برعهده گرفته است.

این گروه ادعا کرده که حمله بر قطعه ۰۶ صورت گرفته که در آن ده‌ها نیروی افغان کشته و زخمی شده اند.