نیوز ویک: طالبان از ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا حمایت می‌کنند

Generic – Newspapers

اکثریت روزنامه‌های غربی در بارهٔ گزارش تلویزیون سی‌بی‌اس مقالاتی را به نشر رسانده.

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس در گزارشی از قول سخنگوی طالبان ابراز امیدواری کرده که دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا برنده شود.

گزارشی که ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان آن را انکار کرده.

  • نیوز ویک

مجلهٔ نیوز ویک در ویب‌سایت خود مقاله ای را در این مورد تحت نام "طالبان از کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا حمایت می‌کنند" به نشر رسانده است.

روزنامه در این مقاله به گزارش تلویزیون سی‌بی‌اس اشاره کرده که ذبیح‌الله مجاهد در مصاحبهٔ تیلفونی با آن‌ها گفته است: "رهبران طالبان از بهبود دونالد ترمپ از بیماری کوید-۱۹، خرسند اند."

نیوزویک می‌افزاید، رهبران طالبان ابراز امیدواری کردند که ترمپ در انتخابات سوم ماه نوامبر امریکا در برابر جوبایدن معاون رئیس جمهور پیشین، برنده شود.

نیوزویک به نقل از طالبان گفته که دلیل حمایت آن‌ها از دونالد ترمپ این است که اداره ترمپ می‌خواهد، نیروهای امریکایی را افغانستان بیرون کند.

  • اندیپندنت

روزنامهٔ اندیپندینت چاپ بریتانیا هم مقالهٔ را در باره پیام ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نشر کرده که می‌گوید، تلویزون سی‌بی‌اس از سخنان او در مورد امیدواری آن‌ها در ارتباط به برنده شدن دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا درست نقل نکرده است.

ذبیح‌الله مجاهد در تویتی در این مورد وضاحت داده و نوشته است: "رسانهٔ امریکایی سی‌بی‌اس از اظهاراتش تعبیر نادرست کرده و آنچه را که به نشر رسانده چنین چیزی نیست که او به آن‌ها گفته است."

ایندیپندینت در این قسمت مقاله به تویت رئیس جمهور ترمپ اشاره کرده که گفته، می‌خواهد تا پایان امسال همه سربازان امریکایی را از افغانستان خارج کند.

به گفتهٔ ایندیپندینت این اقدام که بقیه همه سربازان خارجی از افغانستان خارج شوند و به حضور ۱۹ ساله عساکر امریکایی در این کشور پایان داده شود، ممکن طالبان آن را یک پیروزی تلقی کنند.

بر اساس موافقت‌نامه میان امریکا و طالبان، اگر طالبان به تعهدات خود عمل کنند در آن صورت، همه عساکر امریکایی تا ماه می سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج می‌شوند.

  • بیزنس انسایدر

بیزنس انسایدر هم در این مورد مقالهٔ را به نشر رسانده و به نقل از تیم موراتا، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ نوشته که آن‌ها حمایت طالبان را رد می‌کنند.

به گفتهٔ او، طالبان باید بدانند که رئیس جمهور ترمپ همیشه از منافع امریکا به تمام قوت حفاظت می‌کند.