امرالله صالح امور امنیت کابل را به عهده گرفت

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان

افزایش جرم‌های جنایی و نا امنی در شهر کابل، رئیس جمهوری افغانستان را واداشته تا مسئولیت امنیتی این شهر را به امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری بدهد.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در برگه فیسبوک خود نوشته که به دستور رئیس جمهوری رسیدگی به وضعیت امنیتی شهر کابل را عهده دار خواهد بود.

آقای صالح همچنین نوشته که: "سر از امروز رسیدگی به مسایل امنیتی کابل را به گونه مستقیم برای چند هفته بدوش می‌گیرم. من در راه تطبیق قانون بخاطر تامین امنیت مردم مقوله و چیزی را به اسم مصلحت (از هیچ نوع آن) و ترحم بر جنایت کار در قاموس خویش ندارم."

در همین حال رضوان مراد رئیس دفتر مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری روز شنبه به رادیو آزادی گفت که نه تنها افراد و گروه‌های تبهکار، بلکه حامیان آنها هم هدف قرار خواهند گرفت: "اسناد و شواهد کافی در مورد مجرمین و گروه‌های جنایتکاران جمع‌آوری شده‌اند. همانگونه که معاون اول تاکید کرده در مبارزه علیه گروه‌های جنایتکار و مجرم هیچ نوع نرمشی وجود نخواهد داشت. برای بهبود امنیت کابل با توان ممکن اقدام به موقع می‌شود."

آقای مراد افزوده است که معاون اول ریاست جمهوری برای تامین امنیت شهر کابل ساختار تازه ایجاد نمی‌کند، بلکه از ظرفیت‌های موجود در نیروهای امنیتی استفاده خواهد کرد.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهوری، در حالی مسئولیت امنیتی شهر کابل را عهده دار شده که در این اواخر دزدی، رهزنی و واقعات جنایی در این شهر افزایش یافته و باشندگان شهر کابل را سخت نگران کرده است.