نیروهای افغان ولسوالی دشت ارچی کندز را پس گرفتند

نیروهای افغان در ولایت کندز

مسئولان محلی کندز می‌گویند که شب گذشته نیروهای مشترک افغان در ولسوالی دشت ارچی این ولایت عملیات تصفیوی راه اندازی کردند که در نتیجه صبح امروز سه‌شنبه (۲۷ عقرب) این ولسوالی را از وجود جنگجویان گروه طالبان پاک‌سازی کردند.

عبدالهادی جمال معاون سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر در زون شمال‌شرق به رادیوآزادی گفت که هنوزهم در منطقه عملیات جریان دارد و نیروهای دولتی در حالی پیشروی هستند: "ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز پاک‌سازی و تصفیه شد. نیروهای دفاعی و امنیتی با راه اندازی عملیات شب گذشته مرکز و بسیاری از ساحاتی ولسوالی را از وجود طالبان پاک‌سازی کردند. ده‌ها تن از طالبان در این عملیات کشته شده‌اند. اکنون عملیات به شدت جریان دارد و نیروهای دولتی در حال پیشروی قرار دارند و به زودی ساحاتی باقی‌مانده نیز از وجود طالبان پاک‌سازی خواهند شد."

از سوی هم محمدیوسف ایوبی رئیس شورای ولایتی کندز نیز به رادیوآزادی گفت که نیروهای مشترک دولتی ولسوالی دشت ارچی را دوباره تصرف کرده‌اند و هم اکنون جنگ در بازار ارچی جریان دارد.

آرشیف

او گفت: "کماندوها و قطعات خاص عملیات کردند. جنگ تا ساعت ۸ صبح امروز جریان داشت. فعلاً در داخل شهر ارچی نیروهای کماندو و قطعه خاص داخل شده‌اند. تعمیر ولسوالی در بالا بود او را هم گرفته اند و شهر ارچی را هم گرفته‌اند."

تااکنون گروه طالبان در این مورد چیزی نگفته است.

ولسوالی دشت ارچی در ۷۰ کیلومتری شمال‌شرق شهر کندز قرار دارد. به گفته برخی اعضای شورای ولایتی کندز از ۱۲ سال پیش ۹۵ درصد جغرافیای این ولسوالی زیر تسلط گروه طالبان قرار دارد.

به‌گفته مقام‌های امنیتی، ولسوالی دشت ارچی کندز یکی از مراکز مهم گروه طالبان در حوزه شمال‌شرق کشور به شمار می‌رود.