میچ مکانل از خروج سریع نیروها از افغانستان و عراق هشدار داد

میچ مکانل، رهبر اکثریت در مجلس سنای امریکا

میچ مکانل رهبر اکثریت در مجلس سنای امریکا در برابر خروج سریع نیروهای امریکایی از افغانستان هشدار داده است. مکانل دیروز دوشنبه در جلسه سنا گفت عواقب چنین اقدام فوری می‌تواند عواقب ناگوار داشته باشد.

او افزود: "خروج فوری نیروهای امریکایی از افغانستان اکنون متحدین ما را آسیب رسانده و کسانی را خرسند خواهد ساخت که می‌خواهند به ما صدمه برسانند. خشونت‌ها که بر افغان‌ها تأثیر می‌گذارد، گسترده است و طالبان به شرایط به اصطلاح معاملۀ صلح پایبند نیستند. عواقب خروج قبل از وقت نیروهای ما از افغانستان بدتر از عواقب تصمیم خروج نیروهای ما از عراق توسط اوباما در سال ۲۰۱۱ خواهد بود."

قبل از این گزارش‌ها گفته بود که رئیس جمهور ترمپ در نظر دارد در چند روز آینده کاهش نیروهای امریکایی در این دو کشور را اعلان کند.

سناتور مکانِلِ جمهوریخواه گفته است که کاهش ناگهانی نیروها یک پیروزی تبلیغاتی برای افراطیون و دست کشیدن از حمایت شریکان امریکا تلقی خواهد شد.

او گفته است که با این اقدام، شبکه القاعده که از هم پاشیده و ضعیف شده به یک پیروزی تبلیغاتی بزرگ دست خواهد یافت و پناهگاه خود برای حمله به امریکا را از نو سروسامان خواهد بخشید.

گزارش‌ها می‌رساند که به وزارت دفاع دستور داده شده تا مراسم تحلیف جو بایدن بتاریخ بیستم جنوری، ۲۰۰۰ عسکر را از افغانستان و ۵۰۰ سرباز را از عراق خارج سازد.

که با این ترتیب در هر یکی از این دو کشور ۲۵۰۰ سرباز امریکایی باقی خواهند ماند.