وضع محدودیت‌های سفر به بریتانیا پس از شیوع شکل جدید کرونا در این کشور

آرشیف

چندین کشور اروپایی محدودیت‌های جدید بر سفرها از بریتانیا و به این کشور را وضع کرده‌اند.

با گسترش سریع نوعی از ویروس کرونا در مناطق جنوب شرقی بریتانیا به شمول لندن، کشورهای اروپایی محدودیت‌های جدید را بر سفر‌ها از بریتانیا و به این کشور وضع کرده‌اند.

جرمنی ناوقت دیشب (۲۰ دسمبر) اعلام کرد که سر از نیمه شب پروازها از بریتانیا به جرمنی متوقف می‌شوند.

بلجیم دیروز گفت، راه‌های زمینی (ریل) و هوایی را بروی کسانیکه از بریتانیا می‌آیند می‌بندد و ایتالیا گفت، پروازها به بریتانیا را متوقف می‌کند.

وضع محدودیت‌تا در جرمنی

هالند نیز صبح دیروز پروازها میان این کشور و بریتانیا را ممنوع اعلام کرد. اتریش نیز پلان چنین اقدام را دارد.

بریتانیا از نوعی جدید ویروس کرونا خبر داده که می‌تواند نتیجه جهش در ویروس ابتدایی کرونا باشد. این را لویجی دی مایو وزیر خارجه ایتالیا دیروز در صفحه فیسبوکش نوشته بود.

بوریس جانسن صدراعظم بریتانیا به روز شنبه محدودیت‌ها در لندن و دیگر مناطق انگلستان را اعلام کرد که حدود ۱۶ میلیون تن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

جانسن و متخصصان اپیدیمی در بریتانیا گفته اند، قدرت انتقال این نوع ویروس کرونا، ۷۰ درصد بیشتر از ویروس ابتدایی است.

بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا

جانسن به روز شنبه از شدت انتقال این ویروس هشدار داده و گفت: "شواهدی وجود ندارد که ثابت کند که مشکلات صحی ناشی از این شکل ویروس کرونا بیشتر یا کشنده‌تر باشد. ولی به نظر می‌رسد این شکل ویروس ۷۰ درصد بیشتر از ویروس اصلی قابل انتقال است."

جهش در ویروس کرونا در بریتانیا نخست در اواسط سپتمبر در جنوب‌شرق انگلستان کشف شد و اخیراً رایج‌ترین نحوی تشخیص شده در افراد مصاب در لندن، جنوب‌غرب و شرق انگلستان بوده است.

حدود ۲ میلیون تن تاحال در بریتانیا به کرونا مصاب شده و ۶۶ هزار و ۶۰۰ تن از اثر این ویروس در آن کشور جان داده‌اند.

بریتانیا حدود دو هفته پیش اولین کشوری بود که به تطبیق وسیع واکسین ضد کرونا ساخت شرکت امریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیو ان‌تیک اجازه داد.

تزریق واکسین ضد ویروس کرونا بر یک بیمار در بریتانیا

ایالات متحده که با بیش از ۱۷ میلیون مصاب ثبت شده، بیشترین رقم مبتلایات کرونا در جهان را دارد و تطبیق واکسین کرونا را آغاز کرده، نگرانی‌اش را در مورد نوع جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا ابراز کرده است.

جیروم ادمس یک مقام صحی امریکایی دیروز گفت، هر جهش در این ویروس نشان می‌دهد که مردم باید محتاط باشند.

او گفت، ویروس‌ها دایم جهش پیدا می‌کنند و اگر این جهش ساری‌تر بوده و انتقال آن سریع‌تر باشد مردم درحالی که انتظار واکسین را می‌کشند باید خیلی محتاط نیز باشند.

انتظار می‌رود شمار مبتلایان جدید کرونا در این هفته و هفته آینده بیشتر شود زیرا به روز جمعه کرسمس است و جمعه آینده آغاز سال جدید میلادی.

اکثر خانواده‌های امریکایی و اروپایی در این روزها گردهم می‌آیند و این مسله می‌تواند افزایش در مصابان جدید به کرونا را جداً محتمل کند.

بر اساس ارقام ارایه شده پوهنتون جانز هاپکنز امریکا، رقم مصاب شدگان ویروس کرونا در جهان تا ناوقت دیشب به بیش از ۷۶.۵ میلیون تن رسیده و رقم قربانیان آن به حدود ۱.۷ میلیون تن می‌رسید.