"دور دوم مذاکرات صلح نیز در دوحه برگزار می‌شود"

مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی در قطر. 12.9.2020

شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان می‌گوید که دَور دوم مذاکرات صلح نیز در دوحۀ پایتخت قطر برگزار می‌شود.

فریدون خوزون سخنگوی این شورا در پیام ویدیویی به رسانه‌ها امروز یکشنبه (هفتم جدی) گفت که هیئت مذاکره کنندۀ دولت افغانستان سه‌شنبه هفتۀ آینده دوباره به دوحه می‌رود: "تمام کشور‌های تسهیل کنندۀ صلح پیشنهاد کرده و حمایت کرده اند که دَور دوم مذاکرات هم در دوحه آغاز شود. هیئت مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان در ۵ جنوری به دوحه بر می‌گردد تا دَور دوم مذاکرات را با جانب طالبان آغاز کند."

از سوی دگر وحید عمر رئیس ادارۀ ارتباطات عامه و ستراتیژیک ریاست جمهوری افغانستان در تویتی گفته که رئیس جمهور کشور به اساس درخواست رئیس هیئت مذاکره کننده و رئیس شورای عالی مصالحه ملی و مشوره گروه حامیان بین‌المللی به منظور جلوگیری از تعطل در دَور دوم مذاکرات توافق کرد تا دَور بعدی مذاکرات نیز در قطر انجام شود.

پیش از این اظهارات، ارگ در خبرنامۀ گفت که رئیس جمهور محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی در بارۀ محل و زمان مرحلۀ بعدی مذاکرات صلح امروز یکشنبه بحث کردند.

انتظار می‌رود، مذاکرات میان هیئت‌های مذاکره کنندۀ دولت افغانستان و طالبان پس از وقفۀ سه هفته‌ای در پنجم ماه جنوری یعنی سه‌شنبه هفته آینده از سر گرفته شود.

پیش از این برخی مقام‌های ارشد افغانستان به شمول رئیس جمهور غنی گفته بودند که مراحل بعدی مذاکرات در داخل کشور دنبال شود.