وکلای مدافع الکسی ناوالنی: اجازه تماس با او داده نمی‌شود

الکسی ناوالنی رهبر مخالف کرملین

وکلای مدافع الکسی ناوالنی از منتقدان سرسخت کرملین می‌گویند، ناوالنی که دیشب بعد از رسیدنش از برلین در میدان هوایی شیریمیتیووه مسکو توسط پولیس گرفتار شد، هنوز هم در حبس است و کسی نمی‌تواند با وی ارتباط برقرار کند.

وکلای مدافع ناوالنی همچنان گفته اند، بعد از آنکه ناوالنی به یک مرکز پولیس در نزدیکی میدان هوایی منتقل شد، اجازه تماس با او را نداشته اند و وضعیت صحی وی هم نامعلوم است.

ایوان ژدانوف مدیر بنیاد ضد فساد ناوالنی و کیارا یارمیش سخنگوی ناوالنی صبح امروز دوشنبه (۱۸ جنوری) گفتند، وی در اداره امور داخله در شهر خیمکی نگهداری می‌شود. یارمیش افزود مقامات اجازه نمی‌دهند ناوالنی با وکلای مدافعش ملاقات کند.

پولیس روسیه ناوالنی را دیشب در غرفه کنترل پاسپورت در میدان هوایی بازداشت کرد.

اداره زندان‌های روسیه گفته است که ناوالنی به سبب چندین تخطی از شرایط محکومیت تعلیقی‌اش در رابطه با اتهامات فساد که به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد، دستگیر شده است.

الکسی ناوالنی در طیاره در حال برگشت از آلمان به روسیه

در اعلامیه‌ای اداره زندان‌های روسیه آمده که ناوالنی تا صدور فرمان محکمه در همین مورد، در نظارت باقی خواهد ماند. الکسی ناوالنی به دلیل نادیده گرفتن شرایط حبس تعلیقی می‌تواند به حبس الی سه و نیم سال محکوم شود.

پولیس روسیه دیشب ناوالنی را یک ساعت بعد از رسیدنش از برلین بازداشت کرد، جاییکه در آن به سبب مسموم شدن از اثر زهر تداوی می‌شد، مسموم سازی که ناوالنی ادعا دارد به دستور رئیس جمهور پوتین صورت گرفته است.

ایالات متحده، جرمنی، اتحادیه اروپا، کانادا، یک دستیار ارشد رئیس جمهور منتخب امریکا جو بایدن و گروه‌های حامی حقوق بشر دستگیری دیشب ناوالنی را محکوم کرده اند.