جنرال مکنزی: در مورد صلح بر طالبان تردید داریم

آرشیف، شماری از اعضای دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر

کنت فرانک مکنزی جنرال ارشد امریکایی می‌گوید، به عنوان یک شریک قابل اعتماد مذاکرات، بر طالبان تردید دارد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود امریکا در ماه‌های آینده تمامی نیروهایش را از افغانستان بیرون کند.

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته گفت که به جای اول ماه می، تمامی نیروهای کشورش را در یازدهم سپتمبر امسال از افغانستان فرا می‌خواند.

جنرال فرانک مکنزی

جنرال مکنزی قوماندان فرماندهی مرکزی امریکا دیروز (۳۱ حمل) در نشست کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان گفت، در مورد صلح بر طالبان تردید دارند اما منتظر می‌مانند که این گروه چه می‌کند.

مکنزی افزود، اگر طالبان می‌خواهند در آیندۀ افغانستان در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شوند، باید توافقی را عملی کنند که خود‌شان تهیه کرده بودند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد، تعهد برای خروج مکمل نیروهای امریکایی، این نگرانی را به میان آورده که شبکۀ القاعده دوباره در افغانستان جای پا خواهد یافت و شاید از آنجا، طرح حملات تازه بر ایالات متحده امریکا را بریزد.

آرشیف، سربازان خارجی در افغانستان

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا گفته که کشورش تهدیدهای فعلی را ارزیابی می‌کند و ظرفیت‌ها بر ضد تروریزم را در منطقه دوباره منظم می‌سازد تا به تهدیدهایی که احتمالاً از افغانستان متوجه ایالات متحده امریکا می‌شود، پاسخ داده شود.

جنرال کنت مکنزی گفته که پلان برای مبارزه با تروریزم در بیرون افغانستان را تا اخیر همین ماه به وزیر دفاع لوید آستین می‌سپارد.

به گفته مکنزی، اگر نیروها از افغانستان بیرون شوند، ظرفیت‌های استخباراتی برای جلوگیری از تهدیدها در آنکشور وجود ندارد.