ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین؛ خانه رهبر سیاسی حماس هدف قرار گرفت

ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین

در ادامه درگیری‌های شدید میان اسرائیل و فلسطین، مقام‌های اسرائیلی از حمله هوایی بر خانۀ رهبر گروه حماس در نوار غزه خبر دادند.

اردوی اسرائیل می‌گوید، در حمله هوایی دیروز (۱۶ می) این کشور بر نوار غزه، خانۀ یحیی سینوار رهبر بخش سیاسی گروه حماس هدف قرار گرفت.

به گفتۀ اردوی اسرائیل در این حمله خانۀ محمد سینوار برادر یحیی سینوار هم هدف قرار داده شد.

محمد سینوار به حیث رئیس بخش لوژیستیک گروه حماس کار می‌کند.

گفته شده که در این حمله بیش از ۴۰ نفر کشته شدند، اما اردوی اسرائیل نگفته که یحیی سینوار و یا هم برادرش محمد سینوار در جمع کشته شده‌ها اند یا خیر؟

حمله‌های هوایی اسراییل بر نوار غزه در فلسطین

کارمندان صحی فلسطین دیروز گفتند که در مجموع نزدیک به دو صد فلسطینی طی یک هفته گذشته در نوار غزه کشته شده‌اند که در جمع آن ۵۵ کودک و ۳۳ زن شامل اند.

از زخمی شدن بیش از ۱٬۲۰۰ فلسطینی دیگر هم خبر داده شده است.

مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که از آغاز درگیری‌ها تا کنون ده تن در اسرائیل کشته شده که یک کودک پنج ساله و یک سرباز اسرائیلی هم در جمع آن شامل اند.

سازمان ملل متحد، ایالات متحده و سازمان همکاری اسلامی خواهان توقف هرچه زودتر درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان شده‌اند.

وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست اضطراری روز گذشته که از راه دور برگزار شده بود در بیانیۀ خواستار توقف کامل و فوری حمله‌های اسرائیل بر غزه شد.

ین بیانیه حمله‌های اسرائیل بر غزه را محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل خواند.

محمد حنیف اتمر وزیرخارجه افغانستان هم در جمع اشتراک کننده‌ها بود که در سخنرانی خود همبستگی کشورش را با مردم فلسطین اعلام کرد. او بیشتر گفت: "به عنوان یک عضو مفتخر سازمان همکاری اسلامی و امت مسلمان، ما آمادۀ کمک به فلسطینی‌ها برای دستیابی به صلح و تعیین سرنوشت‌شان هستیم، برای رسیدن به این هدف، جمهوری اسلامی افغانستان خواست برحق مردم فلسطین مبنی بر داشتن یک دولت مستقل را قویاً حمایت می‌کند."

محمد حنیف اتمر٬ وزیر خارجه افغانستان

عربستان سعودی میزبانی نشست دیروز سازمان همکاری اسلامی در مورد وضعیت فلسطین را به عهده داشت.

درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و فلسطین هفتۀ گذشته در مسجد الاقصی زمانی آغاز شد که نمازگزاران فلسطینی برای عبادت شب قدر در آنجا دور هم جمع شده بودند.

پس از این درگیری گروه حماس اسرائیل را مورد حمله‌های راکتی قرار داد و اسرائیل هم نوار غزه را که حماس کنترول آن را به دست دارد هدف حمله‌های هوایی قرار داد.

بنیامین نتیاهو صدراعظم اسرائیل به روز شنبه گفت که به مبارزات‌شان عیله گروه‌های مسلح فلسطینی تا زمان نیاز ادامه خواهند داد.