۶۲ درصد بزرگسالان در امریکا واکسین ضد کووید‌۱۹ شده اند

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، واکسیناسیون حداقل یک دوز برای ۷۰ درصد بزرگسالان را تا چهارم ماه جولای هدف قرار داده که رقم فعلی اکنون به ۶۲ درصد می‌رسد.

در ضمن، شرکت تولید واکسین مدرنا اعلام کرده که مطالعه‌ای نشان می‌دهد که واکسین تولیدی این شرکت برای کودکان تا ۱۲ سال هم مصون است و هم مؤثر.

شرکت مدرنا قصد دارد که معلومات واکسین در مورد نوجوانان را در ماه جون به ایالات متحده و نهادهای مربوط در سطح جهان پیشکش کند.

ایالات متحده و کانادا همین اکنون تطبیق واکسین فایزر و بیو ان تیک را برای نوجوانان تا ۱۲ساله اجازه داده و اتحادیۀ اروپا تطبیق این واکسین برای نوجوانان تا ۱۲ ساله را در هفته های آینده اجازه می‌دهد.

کمپاین واکسیناسیون در اتحادیۀ اروپا در مرحلهٔ نخست بطی بود، اما اکنون این کمپاین در سرتاسر اروپا شدت گرفته و سبب شده تا محدودیت‌ها در کشورهای عضو رفع شوند و در همه‌گیری ویروس کرونا کاهش به میان آید.

بر اساس اسنادی که در نشست دیروز سران کشور های عضو اتحادیه اروپا پیشکش شده، قرار است که این اتحادیه تا پایان ماه سپتمبر امسال بیش از یک میلیارد دوز واکسین ضد کووید را به دست آورد. به این ترتیب، این مقدار واکسین برای معافیت همه جمعیت واجد شرایط اتحادیۀ اروپا از ویروس کرونا پیش از موعد تعیین شده کافی خواهد بود.

واکسین ضد ویروس کرونا

در جا های دیگر، مقام‌ها در منطقه یاکوتیای روسیه گفتند که در میان تردید در بارهٔ واکسیناسیون، همهٔ کار فرمایان مکلف اند که تطبیق واکسین ضد کووید۱۹ را برای کارمندان شان سازماندهی کنند.

در مکسیکو هم اولین بسته واکسین آسترازینکای تولید شده در این کشور در این هفته در دسترس قرار می‌گیرد.

در هند، در حالیکه شماری مبتلایان به ویروس کرونا تا هنوز بالاست، آمار رسمی در این کشور نشان می‌دهد که شماری مبتلایان روزانه به این ویروس نسبت به شش هفتهٔ گذشته قوس نزولی‌اش را طی می‌کند.

اما کمبود واکسین در این کشور یک مشکل است.

در این حال، بر اساس گزارش امروز سازمان صحی جهان یک نوع جهش یافته دیگر ویروس کرونا که برای اولین بار در هند دیده شده اکنون در ۵۳ کشور و قلمرو جهان نیز به صورت رسمی ثبت شده است.