یک پایگاه‌ نیروهای حمایت قاطع به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده شد

وزارت دفاع افغانستان گفته که یکی از پایگاه‌های بزرگ نیروهای حمایت قاطع روز جمعه به این وزارت تحویل داده شد. 

روند تسلیم‌دهی پایگاه‌های نظامی نیروهای خارجی به نیروهای افغانستان همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع افغانستان گفته که به تازگی یکی از پایگاه‌های بزرگ نیروهای بین‌المللی بنام "کابل جدید" روز جمعه به این وزارت تحویل داده شد.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت که در این پایگاه کلیدی نیروهای "حمایت قاطع" تحت فرمان سازمان ناتو هزاران سرباز خارجی مستقر بودند.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

آقای احمدزی افزود که تحویل دادن این پایگاه بخشی از برنامه خروج نیروهای بین‌المللی است. به گفته او، پایگاه‌های این نیروها یکی پی دیگری به نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان تحویل داده می‌شود.

او افزود: "دیروز کمپ نظامی "کابل جدید" رسماً به وزارت دفاع ملی تسلیم داده شد. این کمپ در کابل موقعیت دارد و نیروهای خارجی قبلاً در آن به تعداد هزاران تن حضور داشتند و در چوکات ناتو در بخش تامین امنیت هموطنان ما و در بخش مبارزه با تروریزم در افغانستان فعالیت داشتند. نیروهای دفاعی امنیتی افغانستان به‌خصوص وزارت دفاع ملی از دیروز به این‌سو آن را تسلیم شد و بعد از این آن در کنترل ما است."

نیروهای امنیتی افغانستان

آقای احمدزی افزود با تحویل پایگاه‌های نظامی مانند این پایگاه، به ارزش یک میلیارد دالر تجهیزات نظامی ناتو به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان واگذار می‌شود. به گفته او، کمیته‌های مشخصی از هر دو طرف در این بخش گماشته شده‌اند.

بربنیاد تصمیم حکومت امریکا، نیروهای این کشور خروج‌شان را از اول ماه می سال روان میلادی آغاز کردند و تا یازدهم سپتمبر همین سال ادامه خواهد داشت.

با آغاز خروج نیروهای خارجی از این کشور روند واگذاری پایگاه‌های آنان به نیروهای افغان نیز آغاز شد.

این در حالی است که در گوشه‌وکنار افغانستان خشونت‌ها افزایش یافته‌است‌‌.

با این همه، مسئولان امنیتی تأکید دارند که نیروهای امنیتی افغان می‌توانند از مردم‌ و‌ کشور دفاع کنند و در حال حاضر مسئولیت ۹۶ درصد عملیات‌ نظامی برعهده آنان است.