امریکا و هند متعهد به همکاری برای مهارکردن انتشار ویروس کرونا شدند

هند، یک بیماری مبتلا به ویروس کرونا

ایالات متحده امریکا و هند متعهد همکاری برای مهارکردن انتشار ویروس کرونا شدند.

امریکا و هند متعهد همکاری برای جلوگیری از انتشار کرونا شدند. این درحالیست که دهلی نو با ادامۀ موج دوم کرونا درکشور برای واکسین کردن ۱.۳ ملیارد نفوس هند سخت تلاش می‌کند.

انتونی بلینکن وزیرخارجۀ امریکا روز جمعه گفت که واشنگتن می‌خواهد که برای همکاری به ارتباط بحران کرونا در هند اقدام کند.

انتونی بلینکن وزیرخارجۀ امریکا

او گفت: "در روزهای نخست انتشار کرونا کمک و همکاری هند با امریکا را ما هرگز فراموش نخواهیم کرد. و اکنون که هند به کمک نیاز دارد، ما با این کشور کمک خواهیم کرد."

ازسوی دیگر سوبرهمانیام جی شنکر وزیر خارجۀ هند که برای جلب کمک و همکاری هفته گذشته را درامریکا سپری کرد در برابر سخنان وزیرخارجۀ امریکا در مقر وزارت خارجه به پای ایستاده گفت که دهلی نو بخاطر حمایت نیرومند و همبستگی با هند در شرایط دشوار از ایالات متحده قدردانی می‌کند.

جی شنکر وزیر خارجۀ هند

به اساس معلومات پوهنتون جان هاپکنز درامریکا، شمار مبتلایان به کرونا درهند به ۲۷میلیون و وفیات هم به بیش از ۳۱۸ هزار نفر رسیده است.

هند ازلحاظ ابتلا و مرگ‌ومیر ویروس کرونا بعد از ایالات متحده درجایگاه دوم درجهان قرار دارد. ولی ارقام واقعی هند از آمار ارائه شده شاید بلندتر باشد.

تاکنون صرف سه درصد مردم هند واکسین شده اند.

اما درایالات متحده با واکسین شدن حدود پنجاه درصد افراد بالغ سفر‌ها آغاز شده است.

در این میان بریتانیا دیروز به تطبیق یک واکسین دیگر کرونا اجازه داد. تزریق واکسین یک دوزی جانسن ایند جانسن درحالی در برتیانیا اجازۀ تطبیق یافت که نوع جهش یافته ویروس درهند نگرانی بیشتری ببارآورده است.

۸۵ فیصد نفوس بریتانیا تاکنون حداقل یک دوز واکسین دریافت کرده اند اما برای ۳۵ فیصد هردو دوز واکسین تطبیق شده است.