نگرانی‌ها از گسترش نوع جدید ویروس کرونا از هند به سایر کشورها

لوله آزمایش ویروس کرونا

در حالی که نوع جدید ویروس کرونا در حال گسترش است جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا از آن امریکائی‌های که واکسین ضد ویروس کرونا را تطبیق نکرده اند خواست که هر چه زودتر خود را واکسین کنند و خواستار مبارزه جدی جهانی بر علیه نوع جدید ویروس کرونا شد.

رئیس سازمان صحی جهان دیروز جمعه گفت این نوع ویروس کرونا که بسیار خطرناک است اول در هند پیدا شده و بعد به کشورهای دیگر سرایت کرده و امروز به هر گوشه جهان رسیده است.

روچیل ولینسکی رئیس مرکز کنترل و وقایه امراض در امریکا می‌گوید این نوع کرونا می‌تواند در امریکا هم بشکل گسترده شیوع کند.

او شب گذشته همچنان اظهار داشت کسانی که واکسین کرونا را تطبیق کرده اند از این نوع خطرناک کرونا هم محفوظ می‌باشند.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا

رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا از مردم کشورش خواست که هرچه زودتر خود را واکسین کنند. او این را هم گفت که از روز حلف وفاداری‌اش به حیث رئیس جمهور امریکا در ۲۰ جنوری در ۱۵۰ روز گذشته ۳۰۰ میلیون دوز واکسین کرونا توزیع شده است.

۱۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار امریکائی حداقل یک دوز این واکسین را بدست آورده اند و بیش از ۱۳۱ میلیون و ۶ صد هزار امریکايی دو دوز این واکسین را گرفته اند.

اما در روزهای اخیر تعداد بسیار کم مردم امریکا برای واکسین می‌روند و این عمل پیشرفت‌های را که برای باز کردن دوباره فعالیت‌های اقتصادی، کاهش مرگ و میر و کم شدن فشار بر شفاخانه ها حاصل شده بود، به خطر رو به رو می‌سازد.

تزریق واکسین ضد ویروس کرونا بر یک شخص

بریتانیا قبلاً اعلان کرده بود که بخاطر شیوع نوع جدید ویروس کرونا در این کشور موارد مثبت این ویروس رو به افزایش است و از این سبب حکومت بریتانیا مجبور شده که سهولت‌های اعلان شده در این بخش را دوباره لغو نماید و تعداد بیشتر مردم بریتانیا واکسین را تطبیق کنند.

در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۵۰ درصد تمام نفوس آنها دست کم یک دوز واکسین را گرفته اند و حداقل یک برسه نفوس آنها دو دوز کامل واکسین را تطبیق کرده اند.

رهبران جرمنی و فرانسه روز جمعه از اعضای دیگر این اتحادیه خواستند که در برابر نوع جدید ویروس کورونا محتاط باشند تا پیشرفت‌های را که در بخش سهولت محدودیت ایجاد شده، به مشکل رو به رو نسازند.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی می‌گوید هرچند موارد نوع جدید ویروس کرونا در کشورش کم است، اما امکان بیشتر شدن آن وجود دارد.