تلگرام بحث‌های مورد استفاده در مبارزات انتخاباتی روسیه را متوقف کرد

زنی در حال بررسی کردن برنامه رأی گیری هوشمند ناوالنی

برنامه(اپلیکیشن) تلگرام همۀ بحث‌های مورد استفاده در مبارزات انتخاباتی روسیه را متوقف کرد.

در حالیکه انتخابات پارلمانی(دوما) در روسیه برای دومین روز ادامه دارد، برنامه(اپلیکیشن) مشهور پیام رسانی تلگرام همۀ مباحثات(چت‌ها) مورد استفاده در مبارزات انتخاباتی روسیه را متوقف کرده است.

پاول دوروف بنیانگذار اپلیکیشن تلگرام، درست قبل از نیمه شب ۱۷ سپتمبر اعلام کرد که این سرویس از "سکوت انتخاباتی" روسیه پیروی می‌کند و به گفتۀ او قانونی که در سایر کشورها عملی می‌شود و تبلیغات در طول انتخابات را ممنوع می‌سازد.

پاول دوروف بنیانگذار اپلیکیشن تلگرام

آقای دوروف، این حرکت را مشروع دانسته گفته که آنها قصد دارند تا عملکرد حساب‌های مرتبط با مبارزات انتخاباتی را محدود سازند.

همچنان با آغاز این انتخابات، برنامه(اپلیکیشن) رأی‌گیری هوشمند الکسی ناوالنی منتقد سرسخت کریملن، از فروشگاه‌های آنلاین اپل و گوگل ناپدید شده است.

همکاران ناوالنی این سیاستمدار اپوزیسیون کریملن که در زندان قرار دارد، این حرکت را یک "عمل سانسور فوق‌العاده" خوانده اند.

ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب ملی گرای لیبرال دموکراتیک روسیه با اشاره به رأی‌گیری هوشمند که توسط الکسی ناوالنی منتقد سرسخت کریملن ایجاد شده، در مسکو به خبرنگاران گفت: "شما نمی‌توانید نظر کسی را بر مردم تحمیل کنید. مردم خودشان تصمیم می‌گیرند که به چه کسی رأی خواهند داد. این یک دیکتاتوری و افراط‌گرایی است که به این شخص رأی دهید، ما به شما توصیه می‌کنیم که به ایوانف رأی دهید تا از پتروف جلوگیری کند. آنها مردم را تحقیر می‌کنند. آنها حق دخالت ندارند. این تصرف قوا است، شما دموکراسی را نقض می‌کنید و باید دستگیر شوید."

ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب ملی گرای لیبرال دموکراتیک روسیه

انتخابات پارلمانی(دوما) در روسیه که دیروز آغاز شد، امروز و فردا نیز ادامه خواهد یافت، تحت سلطۀ حزب حاکم تحت حمایت کرملین، قرار دارد.

این رایگیری در سراسر روسیه، پس از سرکوب اپوزسیون و اینکه تقریباً همۀ نامزدان مخالف توسط مقامات رد شده اند، ادامه دارد.

نظرسنجی‌های قبل از انتخابات که توسط مرکز مستقل لوادا صورت گرفته، نشان می‌دهد که اکثریت شهروندان روسیه از شیوه عملکرد دوما(پارلمان) این کشور ناراضی هستند و نظرسنجی‌ها بی‌اعتنایی در حال افزایش به حزب "روسیه متحد" را نشان می‌دهد.