نشست اقلیمی در اسکاتلند؛ "آخرین و بهترین امید" 

اجلاس تغییرات اقلیمی در شهر گلاسگو در اسکاتلند

بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا، در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل هشدار خواهد داد که زمان برای کاهش گرمایش جهانی رو به اتمام است.

جانسن میزبان نشست موسوم به «سی او پی ۲۶» در شهر گلاسگو در اسکاتلند است.

کارشناسان می‌گویند که فعالیت‌های انسانی باعث شده که درجۀ حرارت زمین افزایش یابد. انتشار گازهای گلخانه‌ای مثل کاربن دای اکساید از عوامل عمدۀ گرمایش جهانی خوانده می شود.

یکی از هدف‌های تعیین شده این است که میزان درجۀ حرارت زمین به یک و نیم درجۀ سانتیگراد بیشتر از دورۀ پیش از صنعتی شدن حفظ شود.

حال، جانسن امروز از اشتراک کنندگان خواهد خواست که برای برآورده کردن این هدف گام‌های عملی بردارند.

دفتر جانسن پیشاپیش بخشی از سخنرانی او را منتشر کرده.

او گفته که زمان از دست می‌رود و باید همین حالا اقدام شود.

با افتتاح اجلاس در ۳۱ اکتبر، پاتریشیا اسپینوزا، رئیس دفتر آب و هوای سازمان ملل متحد، اعلام کرد که رهبران حکومت‌ها با دو انتخاب روبرو هستند: کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای و کمک به جوامع و کشورها برای زنده ماندن از گرمایش جهانی یا پذیرفتن اینکه بشریت با آینده‌ای تاریکی در زمین روبرو خواهد بود.

زمان برای کاهش گرمایش جهانی رو به اتمام است.

الوک شرما، وزیر حکومت بریتانیا که ریاست گفت و گوها در مورد تغییرات اقلیمی را برعهده دارد، گفته که اجلاس اقلیمی حاضر آخرین و بهترین امید برای حفظ درجه حرارت زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد است.

دانشمندان می‌گویند که حفظ گرمایش زمین زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد از بدترین تاثیرات تغییرات اقلیمی جلوگیری می‌کند.

آنان می‌گویند که تاثیرات گرمایش زمین می‌تواند در برگیرنده خشکسالی شدید و پی در پی، موج گرما، توفان و بلند رفتن سطح آب بحر باشد.