مقرره جدید امریکا: انتقال و حواله پول به افغانستان اجازه داده میشود

آرشیف- عکس جنبه تزئینی دارد

ایالات متحده مقرره ای را ایجادکرده است که به اساس آن جریان انتقال و حواله پول به افغانستان اجازه داده میشود و اشخاص و موسساتی که درانتقال دست دارند از تحریم‌های وضع شده امریکا بر طالبان معافیت دارند.

این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که افغانستان به بحران بشری وسقوط اقتصادی روبه‌رو است.

وزارت خزانه امریکا یک جواز عمومی را صادر کرد. طبق این جواز تبادله و حواله پول به افغانستان در صورت دخالت افراد طالبان و شبکه حقانی که نام‌های آنها درلست سیاه امریکا درج است، ولی بخاطر تبادله ذکر نام آنها ضرور میباشد، نیز آزاد میشود، اما این تبادله باید به منظور غیرتجارتی باشد. این حواله‌ها انتقال پول توسط موسسات پولی افغانها را نیز در بر می‌گیرد.

یک سخنگوی وزارت خزانه امریکابه خبرگزاری رویترز گفته است که هدف این جواز دوام ارسال پول توسط افغانها به خانواده‌هایشان درافغانستان می باشد.

یک تعداد زیاد افغانها در داخل افغانستان با پول‌هایی که اعضای خانواده های‌شان از خارج ارسال می‌کنند زنده‌گی می‌کنند.

وزارت خزانه امریکا گفته است که دلیل فاجعه اقتصادی کنونی در افغانستان به تحریم‌های امریکا علیه طالبان ارتباط ندارد و این جواز هم در حل این مشکل کدام کمک کرده نمی‌تواند.

پس از به‌قدرت رسیدن طالبان موسسات جهانی مانند ویسترن یونین و منی گرام فعالیت‌های خودرا در افغانستان توقف داده بودند، اما در ماه سپتمبر کار و بار خود را ازسر گرفتند.