ازدواج کودکان زیر حاکمیت طالبان ادامه دارد

خانواده نجیبه کودک ۱۱ساله در ولایت غور که قربانی ازدواج‌های اجباری شده است.

ازدواج کودکان در حال حاضر تحت حاکمیت طالبان نیز ادامه دارد.

در ولایت غور، دختران زیر سن قانونی هنوز قربانی ازدواج‌های اجباری هستند. فقر و گرسنگی باعث شده است که ده‌ها دختر جوان در ولایت غور به چنین سرنوشتی دچار شوند.

نجیبه کودکی که هم از بازی‌های کودکانه‌اش محروم شد و هم از درس تعلیم...

نجیبه کودک ۱۱ساله در ولایت غور که قربانی ازدواج‌های اجباری شده است.

این کودک غوری فقط ۱۱ سال دارد که قربانی ازدواج‌های اجباری شد است.

خانواده نجیبه به او اجازه نداد که با ما گپ بزند، اما نازنین مادر نجیبه میگوید که دخترش را از فقر و تنگدستی به ازدواج داد که در حالی میدانست که نجیبه هنوز طفل است.

نازنین مادر نجیبه کودک ۱۱ساله که در ولایت غور قربانی ازدواج‌های اجباری شده است.

خانم نازنین می‌گوید: "من دخترم را از گرسنگی به شوهر دادم، سه ماه می‌شود نصف پولش را داده و نصفش مانده، زیاد مشکلات اقتصادی بالایم آمد از مجبوری دخترم را به شوهر دادم. در خانه هیچ چیزی نداشتم، حتا لباس کفش و نان خوردن دیگر اولادهایم را نداشتم."

محمدامین خسر نجیبه کودک غوری که قربانی ازدواج زیرسن شده می‌گوید که خانواده این طفل در فقر زندگی می‌کرد و از این‌که با آنها کمکی کرده باشد سه ماه پیش نجیبه ۱۱ ساله را در بدل ۳۰۰ هزار افغانی به عقد نکاح پسرش بلال ۲۲ در آورده است.

محمدامین خسر نجیبه کودک ۱۱ساله که در ولایت غور قربانی ازدواج‌های اجباری شده است.

بلال اکنون جهت کارگری به ایران رفته است.

او می‌گوید: "ما گاو و تمام مواشی مان را فروختیم و همین دختر را که در فقر زندگی میکرد و‌ چیزی نداشت به نکاح پسرم درآوردم، ما کاری کردیم که هم پرده ما شود و هم خانواده او از فقر نجات پیدا کند."

اما در همین حال عالمان دین در ولایت غور می‌گویند که ازدواج‌های زیر سن قانونی باعث خشونت‌های خانواده‌گی حتی بیبن زن و شوهر می‌شود.

نجیبه کودک ۱۱ساله که در ولایت غور قربانی ازدواج‌های اجباری شده است.

مولوی نذیر احمد، یک‌تن از عالمان دین در شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور می‌گوید: "وقتی ازدواج زیر سن ۱۴ ساله‌گی صورت می‌گیرند مشکلات خانواده‌گی را به دنبال دارد، وقتی ازدواج زیر سن صورت می‌گیرد، زمانی‌که دختر بزرگ یعنی به سن قانونی می‌رسد، همه شاهد بودیم که دختر شاید پسر را قبول نکند و پسر دختر را بناءً اختلافات و مشکلات بین خانواده به وجود میاید و هردو معیشت زندگی کرده نمی‌تواند.

این تنها نجیبه نیست که قربانی ازدواج‌های اجباری می‌شود، بل ده‌ها دختر زیرسن دیگر نیز در ولایت غور قربانی ازدواج‌های اجباری شده اند.

در فرمان تازه رهبر طالبان که هفته گذشته منتشر شد در یک ماده آن آمده است دخترانی که سن بلوغ را تکمیل نکرده باشند، نباید به شوهر داده شوند.