سایت‌های اینترنتی برخی نهادهای دولتی اوکراین هدف حمله سایبری قرار گرفتند

حمله سایبری بر برخی از سایت های اینترنتی ادارات دولتی اوکراین

ساعاتی پس از پایان مذاکرات میان روسیه و غرب در باره بحران اوکراین که با پیشرفتی همراه نبود، سایت ‌های بسیاری از نهادهای دولتی اوکراین مورد یک حمله وسیع سایبری قرار گرفت.

به گزارش رویترز، مقامات اوکراین در حال بررسی این حمله بزرگ سایبری هستند که روز جمعه‌ رخ داده است و کار ۷۰ سایت اینترنتی سازمان‌های دولتی، شامل نهاد ریاست جمهوری، وزارت‌ خارجه، وزارت دفاع و شورای امنیت ملی این کشور را برای ساعاتی مختل کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امریکا نوشته که روسیه برای آغاز حمله وسیع نظامی به اوکراین آماده شده است و برای تحقق این هدف، تحرکات خرابکارانه و عملیات اطلاعاتی را گسترش داده است.

مقام‌های رسمی اوکراین از متهم کردن آشکار روسیه به حمله سایبری خودداری کردند اما گفتند به یگانه عاملی که می‌توانند مشکوک شوند، روسیه است.

حمله سایبری به اوکراین در اوج بحران سیاسی و نظامی میان اوکراین و روسیه و در شرایطی رخ داده که نیروهای نظامی روسیه به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، یکصد هزار سرباز خود را در نزدیک مرزهای اوکراین مستقر کرده و در روزهای اخیر بر شمار نیروهای خود به میزان محسوسی افزوده است.