یونیسف برای نیازمندان در نورستان کمک‌های نقدی توزیع می‌کند

آرشیف- عکس جنبه تزئینی دارد

مقام‌های صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" می‌گویند که این اداره نخستین اداره بین‌المللی است که کارمندان خود را برای کمک رسانی با مردم به ولایت نورستان افغانستان فرستاده: "اینجا در پارون هوا بسیار سرد است و شب‌ها تا به منفی پانزده هم می‌رسد."

نینکی ووپین یکی از تنظیم کننده‌های کمک‌های نقدی یونیسف با شماری از همکارانش به پارون مرکز ولایت نورستان سفر کرده.

او در پیامی گفته که موثرترین راه کمک با نیازمندان در فصل زمستان، توزیع پول نقد است: "اینجا در یک مرکز توزیع پول نقد استیم که در آن خانواده‌ها برای رفع نیازمندی‌های اولیه خود پول دریافت می‌کنند آنها می‌توانند از این پول به هرگونه که خواسته باشند استفاده کنند، کمپل گرم بخرند، مواد خوراکی بخرند و یا هم در تداوی اطفال‌شان استفاده کنند. در اینجا نخست مدارک این زنان کنترل می‌شود و سپس برای‌شان پول پرداخت می‌شود."

پارون مرکز نورستان را در حال حاضر برفباری‌های شدید پوشانیده و راه‌های مواصلاتی را هم با مشکلات زیادی مواجه ساخته اما با آن هم شماری زیادی از نیازمندان از راه‌های دور دست خود را به مرکز توزیع کمک‌های یونیسف رسانده اند.

یک باشنده پارون که کمک‌های پول نقد را دریافت کرده می‌گوید: "من با این پول برای فرزندان خود مواد غذایی می‌خرم و برای آنها لباس‌های گرم زمستانی هم خواهم خرید."

توزیع پول نقد برای نیازمندان از سوی یونیسف به تازگی آغاز شده است.

انتظار می‌رود که این اداره در سه ولایت افغانستان به شمول نورستان به ۶۵ هزار خانوادۀ نیازمند این پول نقد را توزیع کند.

سازمان ملل متحد از چندین هفته به اینسو پول نقد را به افغانستان می‌فرستد و سپس آنرا مستقیماً از طریق نهادهای مختلف امداد رسان به نیازمندان توزیع می‌کند.

فاروک ادریان دومون معاون ویژه صندوق کودکان ملل متحد برای افغانستان در توییتر از کارمندان این اداره برای توزیع پول نقد به نیازمندان قدردانی کرد که به گفته او در شرایط دشوار به نیازمندان کمک رسانی می‌کنند.

آقای دومون افزود که توزیع کمک‌های نقدی برای نیازمندان در دور افتاده‌ترین مناطق افغانستان، یک دستاورد بزرگ برای یونیسف است.

او گفته که آنها مصمم اند تا در هر شرایطی به نیازمندان افغان کمک رسانی کنند.

سازمان ملل متحد تخمین زده که در زمستان جاری ۲۳ میلیون افغان به کمک‌های بشری نیاز دارند زیرا بیشتر آنها با گرسنگی شدید روبه‌رو اند.