جو بایدن بار دیگر از تصمیم خود برای خروج نیروهایش از افغانستان دفاع کرد

شماری از نیروهای امریکایی در افغانستان

جو بایدن رئیس جمهور امریکا یک‌بار دیگر از تصمیم خود برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان دفاع کرد و گفت که راهی به جز خروج از این کشور وجود نداشت.

بایدن که روز گذشته در کنفرانس خبری خود به مناسبت نخستین سالروز اداره‌اش در قصر سفید صحبت می‌کرد، در پاسخ به انتقاداتی‌که به‌خاطر خروج زودهنگام نیروهای امریکایی از افغانستان با آن روبه‌رو است گفت که در این مورد هیچ گاهی عذرخواهی نخواهد کرد.

او گفت: "هیچ راه آسانی برای خروج نیروهای امریکایی پس از ۲۰ سال از افغانستان وجود نداشت، در هر زمانی‌که خروج نیروها صورت می‌گرفت این کار به آسانی انجام‌پذیر نبود و من هیچ عذرخواهی در این رابطه نمی‌کنم، زیرا در مورد مردان و زنانی نگران بودم که در حمله تروریستی در میدان هوایی کشته شدند."

رئیس جمهور امریکا افزود که بر اساس فیصله اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور پیشین امریکا باید نیروهای امریکایی در پایان ماه می ۲۰۲۱ از افغانستان خارج می‌شدند، به‌گفته او اگر امریکا می‌خواست حضورش را در آن کشور ادامه بدهد باید بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار سرباز دیگر به آن‌جا می‌فرستاد.

بر اساس فیصله جو بایدن، همه نیروهای امریکایی تا ۳۱ ماه اگست سال گذشته از افغانستان خارج شدند و خروج این نیروها در حالی صورت گرفت که طالبان در ۱۵هم اگست یک‌بار دیگر قدرت را در افغانستان بدست گرفته بودند.