جو بایدن: با کشته شدن رهبر داعش تهدید بزرگ تروریستی دور شد

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده گفت که با کشته شدن ابو ابراهیم الهاشمی القریشی، رهبر گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه به گفتۀ او یک "تهدید بزرگ تروریستی" دُور شد.

آقای بایدن که روز پنجشنبه در قصر سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد تأیید کرد که القریشی هنگامیکه نیروهای امریکایی به او نزدیک شدند خودش را منفجر کرد.

وی در ادامه گفت: "ما مراقب و آماده می‌مانیم.عملیات دیشب یک رهبر بزرگ تروریست را از میدان نبرد حذف کرد. این یک پیام قوی به تروریستان در سراسر جهان می‌فرستد که ما به دنبال تان می‌آییم و شما را پیدا می‌کنیم."

خانه رهبر داعش در سوریه

پیش از این، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که "عملیات ضد تروریستی" در شمالغرب سوریه توسط نیروهای ویژۀ امریکا تحت فرماندهی مرکزی ایالات متحده انجام شد.

به گفته آقای کربی، این ماموریت موفقیت‌آمیز بود و در آن به نیروهای امریکایی آسیب نرسیده است.
ابوابراهیم الهاشمی القریشی در سال ۲۰۱۹ چند روز پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر پیشین داعش به عنوان جانشین او انتخاب شده بود.

ابو ابراهیم الهاشمی القریشی رهبر داعش

البغدادی هم در آن زمان در جریان حملۀ نیروهای ویژۀ ایالات متحده با مواد انفجاری خودش را منفجر کرد و به زندگی اش پایان داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده که قریشی هنگامیکه بمی را منفجر کرد، اعضای خانواده اش هم جان باختند.

یک مقام ارشد قصر سفید گفته است که گمان می‌رود در این انفجار در کنار قریشی، دو همسرش و یک کودک نیز کشته شده باشند.