یک هیئت طالبان به سوئیس رفته است

بیرق سوئیس

خبرگزاری فرانس پرس گزارش می‌دهد که یک هيئت حکومت طالبان برای یک هفته در شهر ژنیو سوئيس است و در مورد کمک‌های بشری به افغانستان صحبت می‌کند. این هيئت به دعوت یک نهاد غیر رسمی سوئیس به این کشور رفته است.

قرار است این هیئت با مقامات سوئیس و کشورهای دیگر اروپایی همچنان مسئولان کمیته صلیب سرخ بین‌المللی ملاقات می‌کند. اما وزارت خارجه سوئیس در اعلامیه خود تاکید می‌کند که سفر هیئت طالبان به خاک این کشور چنین معنی ندارد که حکومت طالبان را به رسمیت می‌شناسد.

یک نهاد سوئیسی که برای مصونیت افراد ملکی در جنگ‌ها کار می‌کند گفته است که از روز دوشنبه تا روز جمعه میزبان یک کنفرانس در مورد افغانستان است که در عقب دروازه های بسته پیش برده می‌شود.

این نهاد می‌گوید که هدف از این گردهمایی تقویه تلاش‌ها برای از بین بردن موانع در راه رساندن کمک‌های بشری به افغانستان می‌باشد.

نهاد سوئیسی می‌افزاید طالبان را بخاطری به این اجلاس دعوت کرده که در باره مسائلی مانند چگونگی کمک‌های بشری، مصونیت افراد ملکی، احترام به کارمندان صحی، و همچنان ماین‌ها و مهمات دیگر انفجار نکرده که از دوره جنگ باقی مانده اند با آنها صحبت کنند.