نامۀ امریکا به ملل متحد: مسکو برای قتل‌های هدفمند در اوکراین برنامه‌ریزی کرده‌است

بیرق‌های امریکا و اوکراین

امریکا به ملل متحد خبر داده که مسکو در صورت حمله به اوکراین برای قتل‌های هدفمند در این کشور برنامه‌ریزی کرده‌است.

معلوماتی که استخبارات امریکا در این مورد بدست آورده با دفتر ملل متحد در ژنیو شریک ساخته شده‌است.

ایالات متحدۀ در یک نامه به ملل متحد گفته که "معلومات مؤثق" بدست آورده مبنی بر این‌که روسیه پلان دارد در صورت حمله به اوکراین افراد مشخصی را درین کشور هدف قرار داده بکشد یا آن‌ها را به کمپ‌های بازداشت انتقال دهد.

این نامه به دسترس چندین رسانۀ غربی قرار گرفته است.

باتشیبا نیل کراکر، سفیر امریکا در دفتر ملل متحد در ژنیو دیروز در این نامه به کمیشنر عالی ملل متحد برای حقوق بشر جزئیات این معلومات نگران کننده را که استخبارات امریکا بدست آورده شریک ساخت.

این نامه در دسترس خبر رسانی‌های فرانسه، رویترز و خبر رسانی جرمنی قرار گرفته است.

در یک بخش این نامه در مورد نقض حقوق بشر در مناطق اشغالی اوکراین نگرانی عمیق ابراز و گفته شده که دلایلی وجود دارد که در صورت حمله نظامی جدید به اوکراین این موارد چند برابر خواهد شد.

سفیر امریکا در این نامه خود ادعا می‌کند که کرملین برای قتل‌های هدفمند، اختطاف، بازداشت و شکنجۀ کسانی‌که مخالف اقدامات روسیه در اوکراین اند برنامه‌ریزی کرده‌است.

نامه می‌افزاید که این برنامه مخالفان حکومت‌های روسیه و بلاروس را که در تبعید در اوکراین بسر می‌برند و همچنین خبرنگاران و دیگر فعالان را نیز هدف قرار می‌دهد.

در این نامه گفته شده که معلومات مؤثقی بدست آمده که نشان می‌دهد نیروهای روسی فهرست یک تعداد از اوکراینی‌های مشخصی را که بدنبال اشغال نظامی باید کشته یا به کمپ‌های بازداشت انتقال داده شوند، تهیه کرده‌اند.

سفیر کراکر در این نامۀ خود می‌گوید که ایالات متحده معلوماتی بدست آورده که نشان می‌دهد اردوی روسیه برای سرکوب تظاهرات و مقاومت مدنی مردم احتمالاً از وسایل مرگبار استفاده خواهد کرد.

در نامه گفته نشده که این معلومات از کدام منابع بدست آمده است.

مقامات امریکا و کشورهای غربی روسیه را به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند، اما مسکو هرچند می‌گوید که چنین پلانی ندارد ولی ۱۵۰ هزار سرباز خود را در نزدیکی سرحدات اوکراین جابجا کرده‌است.