سوئیس از یک کنفرانس بین‌المللی مجازی به هدف جلب کمک به افغانستان میزبانی می‌کند

آرشیف- عکس جنبه تزئینی دارد

سازمان ملل متحد خواهان اختصاص یافتن چهار میلیارد و چهارصد میلیون دالر به افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این بزرگترین تقاضای سازمان ملل متحد برای رسیدگی به وضعیت بشری در یک کشور است.

ینس لیارکی، سخنگوی سازمان ملل متحد گفته است که تا کنون تنها ۱۳ درصد این پول از سوی کشور‌ها وعده شده.

او افزوده است که هیچ بخش کمک‌ها در اختیار حکومت طالبان قرار داده نمی‌شود و کمک‌ها به گونۀ مستقیم از سوی موسسات امداد رسان در پروژه‌ها مصرف خواهد شد.

رویترز گزارش می‌دهد که در کنفرانس امروز در ژینو به هدف جلب کمک‌ها به افغانستان در حالی بحث می‌شود که ممانعت طالبان از آموزش دختران مکتب بالاتر از صنف ششم، سبب افزایش نگرانی کشور‌ها در مورد وضعیت افغانستان شده است.

پیش از این در گزارش‌ها آمده است که شاید سختگیری‌های اخیر طالبان سبب رو گرداندن جامعۀ جهانی از افغانستان شود، کشوری که شهروندانش به کمک‌های جهانی سخت نیاز دارند.

بر اساس معلومات سازمان ملل متحد، نزدیک به ۲۳ میلیون افغان با فقر شدید رو به رو استند و ۱۰ میلیون کودک هم برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

بریتانیا چهارشنبه وعدۀ کمک ۲۸۶ میلیون پوند معادل ۳۷۴ میلیون دالر به افغانستان داد تا از آن برای تهیه مواد غذایی و دیگر کمک‌ها استفاده شود.

لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا هنگام اعلام این کمک گفت که یکجا با شرکای‌شان برای کمک به افغانستان هر آنچه در توان دارند، انجام خواهند داد.

ین ایگلاند، سرمنشی شورای مهاجران ناوری از تمویل کنندگان خواهان کمک شد و افزود که کنفرانس بین المللی مجازی در ژینو فرصتی است برای نشان دادن اینکه به گفتۀ او در لحظات تاریک در کنار افغانستان می ایستند.