عمران خان: احزاب مخالف در تبانی با امریکا در تلاش برکناری ام از قدرت اند

عمران خان صدراعظم پاکستان

عمران‌ خان صدراعظم پاکستان شام شنبه در جمع وزرای حکومت و رفقای حزبی‌اش اطمینان داد که در رای‌گیری پارلمان این کشور که قرار است فردا دوشنبه (۴ اپریل) صورت بگیرد، پیروز خواهد شد.

عمران خان مخالفانش را به تبانی با ایالات متحدۀ امریکا و توطئه برای برکناری خود متهم کرد: "تا آخرین توپ پرتاب نشود، بازی فیصله نمی‌شود. پس نگران فردا نباشید که چه اتفاقی خواهد افتاد. رهبر شما در این مهارت دارد و هیچ‌کس نمی‌داند که او چه خواهد کرد. مسئله دیگر اینست که توطئه بزرگ وجود دارد، نه بر ضد عمران خان، بلکه بر ضد پاکستان و این بازی از ماه اکتبر ادامه دارد، مستقیم نام بگیرم با امریکا دست یکی کرده و این توطئه را ساخته اند."

پیش از این، قصر سفید اتهامات مربوط به توطئه علیه عمران خان را قویاً رد کرد و آنها را بی‌اساس خواند.

مخالفان عمران خان نیز می‌گویند که او تلاش می‌کند از توطئه‌های خارجی و سایر بهانه‌ها برای نجات حکومت خود استفاده کند.

احزاب مخالف "تحریک انصاف" حزب حاکم پاکستان، به رهبری حزب مسلم لیگ نواز، پیپلز پارتی و شماری دیگر، می‌خواهند از چانس رای عدم اعتماد برای پایان دادن به دور صدارت عمران خان استفاده کنند.

چهارشنبه گذشته با خارج شدن برخی اعضای حزب متحده قومی از ائتلاف با حزب تحریک انصاف، عمران خان اکثریت را در پارلمان پاکستان از دست داد.

احزاب اپوزیسیون ادعا کرده اند که پنجاه جمع یک یعنی ۱۷۲ کرسی پارلمان را در اختیار دارند که برای برکناری عمران خان کافیست.

حزب حاکم تحریک انصاف اطمینان داده که نمایندگان کافی در پارلمان دارد و پیروزی از آن آنها خواهد بود.

آرش همایون