برنامه جهانی غذا: با نیازمندان در ۴ ولسوالی ۴ ولایت افغانستان کمک صورت گرفت

آرشیف- عکس جنبه تزئینی دارد

برنامۀ جهانی غذا می‌گوید که اخیراً کمک‌های بشردوستانه را به هزارها نیازمند در نقاط دورافتاده ولایت‌های غزنی، هرات، پروان، کندز و خوست رسانیده است.

این سازمان روز گذشته به هفت هزار و دوصد خانواده نیازمند در غزنی پول نقد توزیع کرده است.

همچنین سازمان جهانی غذا در رشته تویت‌های روز گذشته گفت که در جریان هفته گذشته به بیش از یازده هزار خانواده در والسوالی زنده جان هرات، ولسوالی سالنگ ولایت پروان، ولسوالی امام صاحب ولایت کندز و ولسوالی موسی خیل ولایت خوست کمک‌های بشردوستانه را رسانده است.

گفته شده که این کمک‌ها شامل مواد خوراکی اند.

برنامه جهانی غذا در حالی از توزیع کمک‌های بشردوستانه در نقاط مختلف افغانستان خبر داده که شماری از نیازمندان در این کشور ادعا می‌کنند که به این کمک‌ها دسترسی ندارند.

یکتن از باشنده‌های شهرکابل در این مورد به رادیو آزادی گفت: "به یک مستحق کمک داده نشده، هر مرجع که می‌گوید مه به ثبوت این ادعا را می‌کنم این چگونه انصاف است."

یکتن از باشنده‌های لشگرگاه مرکز هلمند هم شکایت مشابع دارد: "پانزده سال است که از غور آمدیم و در لشگرگاه بودوباش دارم، کمک میاید اما غم ما را کسی نمیخورد."

برنامه جهانی غذا تاکید کرده که نیازمندان به کمک‌های بشری بیشتر در افغانستان نیاز دارند.

با بازگشت طالبان به قدرت در ماه اسد سال گذشته، افغانستان دچار بحران اقتصادی شد که به گفته سازمان ملل متحد در حال حاضر ۲۳ میلیون نفر در این کشور به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.