ایالات متحده کمک های بیشتر نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

عکس: سربازان اوکراینی که در نبرد با ارتش روسیه در صحنه جنگ حضور دارند

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که پیشنهاد ارسال بستۀ جدید سلاح به اوکراین را تصویب کرده است تا در جنگ علیه تهاجم غیرموجه روسیه بر اوکراین کمک کند.

آقای بایدن دیروز گفت که این بستۀ کمکی شامل بودجه برای تهیه مرمی های هاوان و سیستم های رادار می شود.

او هزینۀ مالی این کمک را مشخص نکرده اما یک مقام امریکایی گفته است که بستۀ جدید به ارزش ۱۵۰ میلیون دالر به اوکراین اختصاص داده شده است.

این مقام امریکایی افزود که کمک های جدید شامل بودجه برای ۲۵ هزار گلوله توپ ۱۵۵ ملی متری، رادار های ضد توپخانه، تجهیزات ساحوی و پرزه جات اضافی می باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا

در عین حال رئیس جمهور بایدن از اعضای کانگرس امریکا خواسته که هر چه زودتر بستۀ پیشنهادی ۳۳ میلیارد دالر کمک به اوکراین را نیز تصویب کنند. جوبایدن گفت:

«ما این سلاح و تجهیزات را که کانگرس صلاحیت ارسال آن را داده است٬ مستقیما در خط نخست جبهه آزادی اوکراین ارسال می داریم.»

ایالات متحده در صدد تصویب بودیجه ۳۳ ملیارد دالری به اوکراین است

به گفتهٔ بایدن ، حمایت ایالات متحده با متحدان و شرکای اش جهت کمک به اوکراین به هدف پیروزی در جنگ اوکراین و جلوگیری از اهداف پوتین در اوکراین، خیلی مهم است.

در این حال قصر سفید می گوید که از آغاز تهاجم غیر موجه روسیه بر اوکراین اعضای گروه هفت تا اکنون میلیارد ها دالر را برای کمک های بشری به اوکراینی ها فراهم کرده اند.

قرار است رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به روز یکشنبه در مورد افزایش کمک ها به اوکراین با رئیس جمهور آن کشور از طریق ویدیو کنفرانس٬ گفتگو کنند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفته که رهبران گروه هفت، می خواهند موضع واحد شانرا برای حمایت مشترک از اوکراین ابراز کنند