یک شرکت قرغزی در بخش بلند بردن کیفیت اینترنت در افغانستان سرمایه گذاری می‌کند

آنتن یکی از شرکت های مخابراتی در ولایت ارزگان

ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی حکومت سرپرست طالبان می‌گوید که یک شرکت قرغزی در بخش بلند بردن کیفیت و پایین آوردن بهای اینترنت در افغانستان سرمایه گذاری می‌کنند.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حکومت سرپرست طالبان و ادارۀ "اترا" نشست مشترکی را با رهبری شرکت صندوق وجهی توسعۀ منطقوی قرغزستان در کابل برگزار کردند.

در خبرنامه‌یی که تازه از سوی ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) منتشر شده، آمده است که در این نشست دو طرف روی انترنت با کیفیت و قیمت مناسب در افغانستان صحبت کرده‌اند.

خبرنامه افزوده است که در پایان این دیدار به شرکت دولتی “افغان تیلی‌کام” وظیفه سپرده شد که با این شرکت قرغزی همکاری کند و جهت تسریع امور سهولت‌های لازم را برای شان فراهم کند.

شماری از استفاده کنندگان اینترنت در کابل می‌گویند، کیفیت اینترنت در افغانستان خوب نیست و بهای آن نیز بلند است.

آنان می‌گویند که اینترنت را که با استفاده از سیم کارت شرکت‌های مخابراتی استفاده می‌کنند و روزانه چند بار قطع می‌شود و در برخی مناطق اصلاً قابل استفاده نیست.

فیروز یک باشنده کابل که با اینترنت سر و کار دارد و از این طریق معاملات روزانۀ خود را انجام می‌دهد، به رادیوآزادی گفت: "من در منطقه ارزان قیمت کابل زندگی دارم از سیم کارت‌هایی که برای اینترنت استفاده می‌کنم بسیار کیفیت پائین دارد حتی در طول روز چندین بار قطع و وصل می‌شود."

به اساس معلومات وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان، در حال حاضر پنج شرکت مخابراتی در افغانستان فعال بوده و در کنار خدمات تیلیفونی، خدمات انترنتی را نیز به مردم عرضه می‌کنند.

مسئولان این وزارت پیش از این به رادیوآزادی گفته بودند که بیش از۲۲ میلیون سیم کارت در افغانستان فعال بوده و مالکان بیش از ده میلیون سیمکارت از انترنت استفاده می‌کنند.