زنان عضو پارلمان پیشین افغانستان با وزیر خارجه کانادا دیدار کردند

دیدار زنان عضو پارلمان پیشین افغانستان با وزیر امور خارجه کانادا

تعدادی از زنان عضو پارلمان پیشین افغانستان در دیدار با وزیر خارجه کانادا٬ خواستار حمایت بیشتر از زنان و دختران افغان و تهیه کمک های بشری به مردم افغانستان گردیدند.

این دیدار به روز چهارشنبه در اوتاوا پایتخت کانادا صورت گرفت که در آن نج تن از اعضای شورای ملی افغانستان در اوتاوا حضور داشتند.

میلانی جولی وزیر خارجه کانادا پس از این دیدار گفته است که وی با زنان عضو پارلمان افغانستان در مورد مسایل متعدد از جمله ضرورت به تهیه کمک های بشری٬ موضوع کار و تحصیل زنان و دختران و حقوق بشر٬ بحث کرده است.

در دیدار شینکی کروخیل عضو پیشین شورای ملی افغانستان و اسبق این کشور در اوتاوا٬ صفیه صدیقی٬ شریفه زرمتی٬ حمیرا ایوبی و سیمین بارکزی اشتراک کرده بودند .

ین نخستین دیدار رسمی گروهی از زنان عضو پارلمان پیشین افغانستان است که با یک مقام بلند پایه حکومت فدرال کانادا صورت میگیرد.

از زمان سقوط حکومت جمهوری در افغانستان و درهم پاشیده شدن پارلمان در آن کشور٬ تعدادی از زنان و مردم عضو شورای ملی افغانستان به کشور های مختلف از جمله به کانادا مهاجرت کرده اند.

گزارش های وجود داشت که زنان عضو پارلمان پیشین افغانستان تلاش دارند تا با گرد هم آمدن در کانادا٬ « پارلمان زنان افغان » را در این کشور تشکیل بدهند٬ اما تاکنون در این مورد اقدامات زیادی صورت نگرفته است.