نماینده‌گان امریکا برای اشتراک در نشست تاشکند به ازبکستان سفر می کنند

توماس ویست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان

توماس ویست نماینده ویژه امریکا و رینا امیری نماینده ویژه امریکا برای زنان و دختران و حقوق بشر افغانستان به ازبکستان می روند تا در کنفرانس دو روزه در مورد افغانستان اشتراک کنند.

وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه امروز خبر داد که هیئت امریکایی در جریان کنفرانس به جامعه بین المللی خواهد پیوست تا بر حمایت بی دریغ واشنگتن از مردم افغانستان تاکید کند.

تاشکند پایتخت ازبکستان به روز دوشنبه و فردا میزبان نشست بین المللی دو روزه در مورد افغانستان است که در آن بیش از بیست کشورجهان و سازمان بین المللی دعوت شده اند.

یک هیئت حکومت طالبان به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه هم در این نشست شرکت کرده است.

اعلامیه افزوده که مقام های امریکایی در این کنفرانس همچنین از طالبان خواهند خواست که به تعهدات خود در قبال مردم افغانستان و جامعه جهانی عمل کنند.

براساس این اعلامیه قرار است برایان نلسون معاون وزارت خزانه داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در ۲۷ جولای همراه با توماس ویست با طالبان در مورد رسیدگی به چالش های اقتصادی که مردم افغانستان با آن مواجه هستند، گفتگو کنند.

این ملاقات در حالی صورت خواهد گرفت که با گذشته حدود یکسال از حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان، تا هنوز هیچ کشوری حکومت آنها را به رسیمت نشناخته است.