یوناما : طالبان باید در جهت تامین امنیت مردم گام های مستحکم بردارند

Afghanistan Explosion

هیئت معاونت سازمان ملل متحد ( یوناما) در کابل از مقام های طالبان خواسته که برای جلوگیری از هر گونه فعالیت های تروریستی گام های مستحکم بردارند.

یوناما این تقاضا را به روز پنجشنبه پس از آن بیان کرد که به روز چهارشنبه در نتیجه یک انفجار در یک مسجد در کابل دهها تن کشته و زخمی شدند.

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در کابل در رشته تویت های خود این حمله را تقبیح کرد، با خانواده های قربانیان ابراز همدردی نمود و از طالبان خواست که عاملان چنین حملات را دستگیر کنند و به مراجع عدلی و قضایی بسپارند.

به گفتهٔ طالبان در این حمله ۲۱ نفر کشته شدند. مسئولیت این انفجار را کسی و یا گروهی به عهده نگرفته است.

اما در گذشته مسوولیت این گونه حملات را عموما شاخه خراسان گروه تندرو دولت اسلامی موسوم به داعش به عهده گرفته است.

حمله بمی بر یک مسجد در کابل به روز چهارشنبه جان بیشتر از بیست نفر را کرفت و تعدادی زخمی نیز بجا گذاشت

چند روز پیش از این در حملهٔ انتخاری بر مسجدی در منطقهٔ شش درک کابل مولوی رحیم الله حقانی یک عالم دینی طرفدار طالبان کشته شد.

یوناما در این رشته تویت های خود گفته که در حملات اخیر در افغانستان بیش از ۲۵۰ نفر کشته و زخمی شده اند.

به گفتهٔ سازمان ملل متحد این یک رقم بزرگ تلفات است. این نشان میدهد که شمار تلفات در یکماه بیشتر از برخی ماه های سال گذشته است.

یوناما : در حملات اخیر در افغانستان بیش از ۲۵۰ نفر کشته و زخمی شده اند.

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان از مقام های طالبان خواست تا تدابیر امنیتی را برای کسانی که آسیب پذیر اند و معرض خطر چنین حملات قرار دارند٬ افزایش دهد.

هر چند، حملات انتحاری و بمبی و همچنان انفجار ها پس از حاکمیت طالبان از سال گذشته به این سو، کاهش یافته، اما در ماه های اخیر بار دیگر میزان چنین حملات رو به افزایش بوده است.

در گذشته طالبان مسوولیت چنین حملاتی را به عهده میگرفتند٬ اما اکنون گروه داعش مسئولیت چنین حملات و انفجار ها را به دوش می گیرد.