ادامه حملات سنگین روسیه بر اوکراین؛ قوای اوکراینی: بسیاری از حملات دفع شده است

تصویر آرشیف: گروهی از سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

همزمان با آغاز موج تازه یی از حملات روسیه ، اردوی اوکراین از دفع حملات نظامی مسکو خبر می دهد.

روسیه به حملاتش بر زیربناهای اوکراین ادامه داده که در نتیجه جریان برق و گاز در این آغاز فصل سرما در این کشور مختل شده است.

دفتر لوی درستیز اوکراین به روز جمعه گفت که حمله های تهاجمی روسیه در هشت محله در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین عقب زده شدند.

پیش از این ، ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین ناوقت روز پنجشنبه در سخرانۀ شبانه اش گفت که در پی موج تازۀ از حملات میزائیل روسیه ، میلیون ها اوکراینی بی برق شده اند:

«پیامد های حملات راکتی روسیه بر اوکراین همه روزه مشاهده می شود.برعلاوۀ قطع برنامه ریزی شدۀ جریان برق ، بازهم پرچاوی های اضطراری ادامه یافت. تا به حال بیش از ده میلیون اوکراینی از انرژی برق محروم شده اند.»

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین

در تازه ترین حملات راکتی روسیه ، دست کم هفت نفر کشته شده و انتظار می رود که شمار تلفات بیشتر شود.

در تازه ترین حملات روسیه بر مسکو دست کم هفت نفر کشته شده اند

زلنسکی گفته است که نیروهای مدافع هوایی اوکراین ، شش راکت کروز و ۵ طیارۀ بی سرنشین را سرنگون کرده اند.

روسیه به روز پنجشنبه با موج تازۀ از حملات راکتی ، تاسیسات انرژی و ساختمان های ملکی اوکراین را هدف قرار داد.

مقام های اوکراینی می گویند که تلاش های شبانه روزی ادامه دارد تا برق برای حدود هفتاد درصد مردم در شماری از ساحات در مناطق مرکزی اوکراین دوباره فراهم شود.

اما به گفتۀ آنها ، کار در این راستا آهسته به پیش می رود زیرا نیروهای روسی پیش از ترک منطقۀ خرسون ، در ساحات مختلف ماین فرش کرده اند.

شرکت ملی برق اوکراین گفته که روز سه شنبه بر اثر موج از حملات راکتی روسیه ، ۱۵ واحد از تاسیسات انرژی خسارمند شده که در نتیجه هزاران کیلومتر لین ولتاژ بلند از کار افتاده است.