جام جهانی فوتبال؛ ستاره ها برای درخشش در قطر آماده می‌شوند

استدیوم بزرگ قطر آمادهٔ میزبانی از رقابت های جام جهانی است

جام جهانی فوتبال پر از ستاره هایی است که هر یک در صدد کسب یک افتخار دیگر برای خود و کشورشان هستند.

حضور ستاره های همانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به جاذبه های جام جهانی فوتبال افزوده است.

جام جهانی امسال در ستدیوم های تازه ساخت و مجلل قطر برگزار می شود. این دو ستاره به جز جام جهانی دیگر تمامی افتخارات ممکن را برای تیم های خود کسب کرده اند.

رقابت سرسخت این دو و چندین ستاره نامدار دیگر جهان فوتبال برای کسب کفش طلا و بردن جام جهانی٬ این روز ها بیشتر جلب توجه می کند.

لیونل مسی

از سوی هم گزارشها حاکی از آن است که مسی شاید آخرین حضور اش را در جام جهانی تجربه کند و تلاش خواهد کرد که در کنار قهرمانی٬ کفش طلا را نیز صاحب شود.

· لیونل مسی که به عنوان یک بازیکن بزرگ فوتبال از آن نام برده می شود در قهرمانی تیم های مربوطهٔ خود نقش به سزای داشته است. از آنجمله چهار بار قهرمانی اروپا، یازده بار قهرمانی لیگ اسپانیا، قهرمانی در فرانسه و یک بار نیز تصاحب کوپا امریکا یا قهرمانی جام کشورهای امریکایی را کسب کرده است.

هفت توپ طلا و شش کفش طلا نیز از دست آوردهای قابل ملاحظه این ابرستاره فوتبال است. تیم ملی آرجنتاین در سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمانی جام جهانی را به دست آورده و سه بار نیز در ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و آخرین بار در ۲۰۱۴ با حضور لیونل مسی نایب قهرمان شده است.

کریستیانو رونالدو

و اما در کنار مسی کریستیانو رونالدوی پرتگالی نیز آخرین تلاش های خود را برای قهرمانی و درخشیدن در جام جهانی خواهد کرد.

رقابت سرسخت ستاره های نامدار فوتبال برای کسب کفش طلا و بردن جام جهانی٬ این روز ها بیشتر جلب توجه می کند.

این ابرستاره پرتگالی با ۱۱۷ گُل ٬ در صدر جدول گل زنان در جهان قرار دارد. او با حضور در بیش از یازده صد بازی ملی و کلپ های فوتبال٬ بیشتر از هشت صد گل به ثمر رسانیده. علاوه بر آن پنج توپ طلا و چهار کفش طلا از دست آوردهای قابل ملاحظه ای اوست. اما تیم ملی شان هیچگاهی قهرمان جهان نشده است.

اما این تنها لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نیستد که تشنه قهرمانی جام جهانی و کفش طلا باشند.

کریم بنزیما

کریم بنزیما ستاره فوتبال فرانسه و ریال مادرید که آخرین توپ طلا را نیز به دست آورد از ستاره های خوانده می شود که توجه زیادی جلب کرده است. بنزیما در آخرین فصل فوتبالی در ۴۴ بازی ۴۶ گل به ثمر رسانیده است.

کیلیان امباپه از تیم ملی فرانسه نیز در محراق توجه قرار دارد.

این بازیکن تهاجمی پاریس جرمن و تیم ملی از آخرین جام جهانی که در روسیه برگزار شد تا حالا ۱۶۸ گل زده است.

نیمار

نیمار ستاره برازیلی و نامداره فوتبال که در کنار مسی و رونالدو بیشتر از او نام برده می شود با آنکه تا حال صاحب توپ طلا نشده اما افتخارات زیادی دیگری برای تیم ملی و کلپ مربوطهٔ خود کسب کرده است.

وی با تیم ملی اش در المپیک ۲۰۱۶ به مدال طلا دست یافت و در ۲۰۱۳ نیز جام کنفدراسیون ها را کسب کرد. نیمار اشاراتی داشته مبنی بر اینکه جام جهانی منعقده قطر آخرین جام جهانی او خواهد بود.

با آنکه لیست ستاره های نامداره فوتبال دور و دراز است اما بهتر است رابرت لیواندوفسکی نیز فراموش نشود.

رابرت لیواندوفکسی ستاره نامداره فوتبال بایرن مونیخ که اهل پولند است.

به جز فصل اول بوندسلیگای آلمان در تمامی فصل ها هر بار بیش از چهل گل زده است. او برای کشور اش نیز در فصل های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با زدن ۴۱ گل ریکارد تاریخی گیرد مولر را شکسته است.

صفی الله ستانکزی