حمله مسلحانه بر شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل

سفارت پاکستان در کابل

عبید الرحمن نظامانی شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل از یک حمله مسلحانه جان به سلامت برد.

شهباز شریف صدراعظم پاکستان حمله مسلحانه بر سفیر این کشور در کابل را شدیداً محکوم کرده‌است.

آقای شریف لحظات پیش در صفحه تویترش نوشته است، از نگهبانی که برای حفاظت از سفیر در اثر تیراندازی در این رویداد زخم برداشته، حرمت‌گذاری می‌کند.

صدراعظم پاکستان خواهان بررسی فوری و اقدام علیه عاملان این رویداد شده‌است.

تلویزیون جیوی پاکستان گزارش داده که به دنبال حمله، وزارت خارجه این کشور عبیدالرحمان نظامانی شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل را به اسلام‌آباد فرا خوانده است.

آقای نظامانی در ماه روان به افغانستان آمد و مسئولیت مأموریت دیپلوماتیک پاکستان در کابل را به عهده گرفت.

شماری از خبرنگاران پاکستانی به نقل از منابع حکومت طالبان خبر داده‌اند که تیراندازی بالای شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل از یک تعمیر نزدیک به این سفارت صورت گرفته است.

سفارت پاکستان در منطقه کارته پروان شهر کابل موقعیت دارد.

وزارت خارجه حکومت طالبان این حمله را محکوم کرده و گفته که هرگز به گفته آن‌ها به حلقات مغرض اجازه نخواهند داد که امنیت مأموریت‌های دیپلوماتیک را در کابل تهدید کنند.

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی این وزارت گفته، اداره‌های امنیتی این رویداد را به گونه جدی بررسی خواهند کرد، پس از شناسایی عاملان به آن‌ها جزای قانونی داده خواهد شد.

تا کنون مسئولیت حمله بر شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل را کسی به عهده نگرفته است.

ساعاتی پیش ازین رویداد، گلبدین حکمتیار نیز از یک حمله مسلحانه جان به سلامت برد.

بیشتر در این باره: گلبدین حکمتیار از یک حمله مسلحانه جان سالم به در برد

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در یک اعلامیه که در تویتر روزنامه شهادت مربوط این حزب نشر شده گفته که دو حمله کننده پس از چاشت امروز بر دفتر مرکزی این حزب حمله کرده‌است.

اعلامیه می‌افزاید که هر دو حمله کننده از پا درآورده شدند.

در این اعلامیه همچنان گفته شده که به شمول گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به هیچ یک از اعضای این حزب زیان نرسیده، تنها دو تن از نگهبانان آقای حکمتیار زخم برداشته اند.

اما یک منبع نزدیک به حزب اسلامی به رادیو آزادی گفته است که حمله کننده‌ها می‌خواستند به مسجدی در منطقه دارالامان شهر کابل خود را برسانند و حمله موتر بمب انجام بدهند که هر جمعه آقای حکمتیار در آن امامت نماز جمعه را انجام می‌دهد، اما پیش از رسیدن به هدف از پا درآورده شدند.

عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان به رادیو آزادی می‌گوید که در حال جمع‌آوری معلومات در این مورد اند.