صدراعظم پاکستان گلوله باری طالبان در سپین بولدک‌چمن را محکوم کرد

شهباز شریف صدراعظم پاکستان

شهباز شریف صدراعظم پاکستان در واکنش به درگیری اخیر در گذرگاه مرزی سپین بولدک‌چمن می‌گوید که گلوله باران و شلیک به گفته او بی‌دلیل نیروهای مرزی طالبان در چمن که منجر به کشته شدن چندین شهروند پاکستانی شده، تاسف بار است و مستحق شدیدترین محکومیت می‌باشد.

شریف صبح وقت امروز دوشنبه در توییتر نوشت که حکومت سرپرست طالبان باید تضمین کند که چنین رویداد‌ها تکرار نخواهند شد.

رادیو مشال بخش پاکستان رادیو آزادی به نقل از مقام‌های پاکستانی در چمن که نام های شانرا نگرفته گزارش داده که در این درگیری در طرف پاکستان هشت تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده اند.

حاجی زید سخنگوی والی طالبان در قندهار به رادیو آزادی گفت که در تیراندازی نظامیان پاکستانی، یک تن از نیروهای طالبان کشته شد و ده تن دیگر به شمول سه غیرنظامی زخمی شده اند.

مقام‌های پاکستانی به رادیو مشال گفته اند که درگیری زمانی آغاز شد که برخی از قاچاقبران در حال بریدن سیم‌های خارداری بودند که میان مرز دو کشور نصب شده اند.

در نتیجه این درگیری راه رفت و آمد به روی مسافرین برای مدت کوتاه مسدود شد اما اکنون این راه بروی مسافران که پیاده از این مرز می‌گذرند باز شده است.

گذرگاه مرزی سپین بولدک‌چمن در ماه نومبر امسال هم شاید یک درگیری بود که در نتیجه این گذرگاه برای یک هفته به روی هر نوع رفت و آمد مسدود شده بود.