آتش‌سوزی در تونل سالنگ؛ حدود بیست تن کشته شده اند

آتش‌سوزی در تونل سالنگ

مسئولان حکومت طالبان در ولایت پروان می‌گویند شمار کشته شدگان در حادثه سالنگ به حدود ۲۰ تن رسیده است.

آنان شمار زخمیان این رویداد را هم ۳۲ تن گفته اند.

به‌گفته آنان زنان، اطفال و مردان کهن‌سال شامل کشته شدگان این رویداد هستند.

محمد کامران زید سخنگوی قوماندانی امنیه حکومت طالبان در پروان در پیامی به رسانه ها گفت: "در بخش جنوبی ۸ تن شهید شدند یک تن دیگر در این بخش عصر شهید شد و ۱۱ تن دیگر امروز به شفاخانه منتقل شدند که هویت آنان مشخص نشده بخاطری که سوخته بودند."

به‌گفته وی ساعت ۸ بجه شب گذشته یک تانکر تیل در ولسوالی سالنگ ولایت پروان چپه شده و در نتیجه آن آتش‌سوزی رخ داده‌است.

سخنگوی قوماندانی امنیه حکومت طالبان در پروان همچنان گفته که تا کنون هم راه سالنگ مسدود است.

تونل سالنگ

به اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان حکومت طالبان در ولایت پروان در این رویداد ۱۲ موتر به شمول یک موتر زغال نیز سوخته اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در پیام تسلیت به خانواده‌های قربانیان که در صفحه توییترش نشر کرده شمار کشته شدگان را ۱۲ تن و زخمی‌ها را ۳۷ تن گفته است.

سید حکمت‌الله شمیم سخنگوی والی پروان حکومت طالبان هم امروز یکشنبه در پیامی به رسانه‌ها آمار یاد شده را تأیید کرده گفت، شمار تلفات این آتش‌سوزی نهایی نیست و احتمال افزایش آن وجود دارد.

پیش از این حمیدالله مصباح، سخنگوی وزارت فواید عامه حکومت طالبان نیز به رادیو آزادی گفته بود که این آتش‌سوزی شب گذشته پس از چپه شدن یک تانکر تیل در داخل تونل آغاز شد و بعداً برخی موترهای دیگر در داخل تونل آتش گرفتند.

شماری از موترهای که در اثر آتش‌سوزی دیشب در تونل سالنگ تخریب شده اند

به‌گفته مصباح، آتش‌سوزی ساعت هشت صبح امروز یکشنبه پایان یافته است.

حافظ محمد یعقوب رئیس اداره حفظ و مراقبت حکومت طالبان در سالنگ‌ها صبح امروز یکشنبه (۲۷ قوس) به رادیو آزادی گفت که نیرو‌های نجات و تیم‌های سیار زخمی‌های این رویداد را به شفاخانه انتقال داده‌اند.

مقام‌های حکومت طالبان در پروان گفته اند که قربانیان و زخمی‌های این رویداد مسافرانی اند که از شاهراه سالنگ در حال رفت‌وآمد بودند.