مسوول امور بشری سازمان ملل برای گفتگو با طالبان به افغانستان سفر می کند

مارتین گریفیتس مسئول امور بشری ملل متحد

به دنبال ممنوعیت بر کار زنان در موسسات داخلی و خارجی غیر دولتی در افغانستان ، قرار است که مارتین گریفیتس مسئول امور بشری ملل متحد برای گفتگو با طالبان به افغانستان سفر کند.

رامز الاکبروف هماهنگ کنندۀ امور بشری ملل متحد در افغانستان به خبرنگاران پس از چاشت روز پنجشنبه در نیویارک گفت که این سفر طی هفته های آینده صورت خواهد گرفت.

او افزود:

« تصمیم طالبان مبنی بر منع کردن زنان از کار در موسسات داخلی و خارجی غیر دولتی تاثیر گذاشته است زیرا با این ممنوعیت فعالیت هایی مشخصی باید متوقف می شد. نزدیک به هفتاد درصد برنامه های ما در مشارکت با موسسات ملی و بین المللی غیر دولتی تطبیق می شود»

او افزود که سازمان ملل متحد به کمک با مردم افغانستان متعهد است و تلاش می کند که ممنوعیت بر کار زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی برداشته شود.

وزارت اقتصاد طالبان روز شنبه این هفته اعلام کرد که زنان تا امر ثانی نمی توانند که در موسسات داخلی و خارجی غیر حکومتی کار کنند.

عدم رعایت حجاب اسلامی دلیل این تصمیم خوانده شده است.

شماری از سازمان ها و نهاد های خیریه مانند موسسۀ حفاظت از کودکان Save The Children ، موسسۀ پاملرنه ، شورای مهاجرین ناروی و کمیتۀ بین المللی نجات در واکنش به این اقدام طالبان فعالیت های شان را در این کشور به حالت تعلیق در آورند.