محمد نبی کاپیتان پیشین تیم ملی کریکت افغانستان اظهارات امراللّه صالح را انتقاد کرد

محمد نبی کریکت باز معروف و کاپیتان پیشین تیم ملی کریکت افغانستان

اقدام استرالیا برای لغو بازی کریکت با تیم افغانستان در ماه مارچ آینده، واکنش های تازه یی را برانگیخته است.

محمد نبی کاپیتان قبلی تیم ملی کریکت افغانستان در پاسخ به انتقاد امرالله صالح معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان می گوید که هر آنچه در افغانستان رخ داده به خاطر سیستم فاسد حکومت قبلی آن بوده است.

پیش از این، صالح و تعدادی حامیان او در شبکه های اجتماعی برخی از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان را به دلیل حضور در عکس مشترک با سراج الدین حقانی وزیر داخله حکومت طالبان محکوم کرده اند.

امرالله صالح اتهام وارد کرد که اعضای تیم ملی در زمینه منع آموزش و تحصیل دختران و کار زنان سکوت اختیار کرده اند.

امرالله صالح معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان

محمد نبی در پیام در تویترش نوشته که هیچکس نمی تواند،در مورد وطن پرستی و تعهد تیم ملی کریکت افغانستان ابراز شک کند. او در ادامه گفته که آنها همچنان با همان پرچم و همان سرود ملی از کشور نمایندگی می کنند.

امرالله صالح از اعضای تیم ملی کریکت افغانستان انتقاد کرده است که عکس یادگاری با سراج الدین حقانی داشته اند

محمد نبی در ادامه تویت خود خطاب به صالح گفته که لطفاً به خاطر داشته باشید که آنچه این کشور با آن مواجه است، نتیجه اقدامات نادرست سیستم فاسد دوران حکومت شماست.

محمد نبی و برخی دیگر از اعضای برجسته تیم ملی کریکت از جمله رشید خان پس از اعلام ممنوعیت تحصیل دختران در پوهنتون ها و قبل از آن، منع آموزش دختران بالاتر از صنوف ششم،در پیام های شان در شبکه های اجتماعی بر تصامیم طالبان انتقاد کرده بودند.

محمد نبی در صفحه رسمی فیسبوک خود در ۳۱ م ماه دسیمبر نوشت: همه ما باید بپذیریم که جامعه و کشور ما نیاز حیاتی به آموزش زنان دارد، به گفته او زیرا ، با تحصیل زن و مرد و تلاش مشترک شان آینده روشن کشور و ملت تضمین شده می تواند.

کریکت بورد استرالیا در ۲۲ ماه جدی اعلام کرد که سه مسابقه یک روزه خود با تیم افغانستان را در عکس العمل به وضع محدودیت ها بر زنان توسط طالبان را لغو می کند.

قرار بود که هر دو تیم در ماه مارچ سه بازی ۵۰ اووره در امارات متحده عربی برگزار کنند.

اداره کریکت بورد افغانستان، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین و اعضای برجسته تیم ملی مانند محمد نبی، رشید خان، نوین الحق و دیگران این تصمیم را سیاسی خواندند، اما کریکت بورد استرالیا در پاسخ گفته که حقوق بشر هم یک موضوع سیاسی نیست.