پوتین: روابط مسکو با کابل ادامه می‌یابد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وضعیت افغانستان را دشوار توصیف کرده و گفته که مسکو به روابط خود با کابل ادامه خواهد داد.

پوتین دیروز چهارشنبه در حاشیه نشست "فارمت مسکو" در دیدار با مقام‌های امنیتی چندین کشور گفت که شرایط در افغانستان دشوار است اما او تاکید کرد که هر کاری را برای دریافت یک راه حل انجام خواهند داد.

در این نشست از حکومت طالبان دعوت نشده بود.

براساس گزارش تاس روسیه، پوتین افزوده که شنیدن سخنان شرکت کننده های نشست فارمت مسکو مهم است زیرا به گفته او آنها بگونه حرفه‌ای در این مسایل دخیل استند.

رئیس جمهور پوتین ابراز تاسف کرده که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در اگست 2021، وضعیت در آنکشور بهبود نیافته است و به گفته او گروه های تروریستی از جمله القاعده در حال گسترش فعالیت ها و افزایش توانمندی هایش در افغانستان است.

پوتین به وضعیت بشری در افغانستان هم اشاره کرده و گفته که وضعیت در آنکشور روز به روز بدتر شده می‌رود، به گفته رئیس جمهور روسیه قاچاق مواد مخدر در افغانستان رو به افزایش است و او افزوده که براساس معلومات وی هشتاد درصد تریاک موجود در بازار های جهانی از افغانستان است.

حکومت طالبان که در نشست فارمت مسکو حضور نداشت و تا هنوز در مورد این نشست، اظهارات اشتراک کننده های آن و اظهارات رئیس جمهور روسیه چیزی نگفته است.