آمریکا: سیف العدل به حیث رهبر جدید گروه القاعده تعیین شده است

سیف العدل رهبر جدید شبکه القاعده

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که پس از مرگ ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده در افغانستان، سیف العدل شهروند مصر مستقر در ایران به عنوان رهبر جدید این شبکه تعیین شده است.

ند پرایس سخنگوی این وزارت می‌گوید که ارزیابی آنها با سازمان ملل متحد مطابقت دارد که براساس آن سیف العدل که در ایران به سر می‌برد، به عنوان رهبر جدید شبکه القاعده گماشته شده است.

سازمان ملل متحد در گزارش روز سه‌شنبه خود گفت که به احتمال زیاد کشورهای عضو این سازمان به این باور اند که در حال حاضر سیف العدل رهبر جدید شبکه القاعده است و امور این شبکه را به پیش می‌برد.

سیف العدل ۶۲ ساله، دگرمن سابق نیروهای ویژه مصر است که پیش از این به حیث یکی از اعضای گارد امنیتی در شبکه القاعده کار کرده.

سازمان ملل متحد جایزه ده میلیون دالری را برای ردیابی سیف العدل تعیین کرده است.

گفته شده که او در حملات یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱ میلادی در آمریکا کمک کرده بود و شماری از پیلوت‌های مهاجم در آن رویداد را آموزش داده بود.

شبکه القاعده تا هنوز رسماً جانشین ایمن الظواهری را اعلام نکرده است، مقام‌های امریکایی در تابستان ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد که ایمن الظواهری را در شهر کابل پایتخت افغانستان تحت سلطه طالبان در یک حمله طیاره بدون سرنشین کشته است.

شبکه القاعده تا هنوز رسماً کشته شدن الظواری را تایید نکرده است.