هواداران عمران خان و پولیس پاکستان با هم درگیر شدند

درگیری طرفداران عمران خان و پولیس پاکستان

گزارش ها از درگیری فزیکی میان حامیان عمران خان صدراعظم پیشین پاکستان و پولیس اینکشور در شهر لاهور حکایت می کنند.

بر اساس گزارش ها، ۳۵ تن از هواداران خان و ده ها پولیس در این درگیری ها به روز سه شنبه(۱۴ مارچ) زخمی شدند.

حامیان عمران خان رهبر تحریک انصاف، در تویتر ویدیو های را نشر کرده اند که پولیس را در جریان لت و کوب و بازداشت اعضای این حزب نشان می دهد.

پیش از این هم درگیری شدید میان اعضا و طرفداران حزب تحریک انصاف و پولیس در هشتم مارچ در زمان پارک شهر لاهور صورت گرفته بود.

به عمران خان ۷۱ ساله دستور داده شده تا روز جمعه در برابر قاضی محکمه در اسلام آباد حاضر شود و در مورد آن اتهام های پاسخ گوید که به ارتکاب آن متهم شده، از جمله فروش غیر قانونی تحفه های دولتی.

عمران خان صدراعظم پیشین پاکستان

گفته می شود که خان در هنگام صدارت، تحفه های قیمتی و ارزشمند در یافت کرده بود و سپس آنها را به صورت غیر قانونی به فروش رسانده است. او همچنان متهم است که دارایی اصلی اش را پنهان کرده.

عمران خان در ماه اپریل سال گذشته از سوی پارلمان پاکستان رای عدم اعتماد گرفت. سپس از قدرت کنار زده شد اما او ادعا می کند که اتهام ها از جمله ادعا در مورد تروریزم، توطئه ای از جانب شهباز شریف صدراعظم فعلی پاکستان و حکومت اوست.

عمران متهم به فروش تحفه های گرانبهای دولتی است٬ اما او این اتهامات را رد کرده است

شهزاد بخاری معاون فرمانده پولیس اسلام آباد می گوید که آنها عمران خان را بر اساس حکم محکمه بازداشت خواهند کرد.

خان در یک پیام از طریق شبکه تویتر از داخل خانه اش، به هوادارانش گفت که اگر بازداشت هم شود، آنها به مبارزه شان ادامه دهند:

" پولیس برای بازداشت کردنم آمده بود. آنها فکر می کنند که اگر عمران خان زندانی شود، ملت خواهد خوابید. شما آنها را نادرست ثابت کنید. شما ثابت کنید که یک ملت بیدار استید. ثابت کنید که این ملت بدون عمران خان هم تلاش می کند تا تصمیم های دزدان و یک فرد، در مورد تمامی ملت را نپذیرد."

عمران خان از طرفداران خود خوانسته است تا به تظاهرات و رویا رویایی با نظامیان ادامه دهند

همزمان با این زلمی خلیلزاد نماینده پیشین امریکا برای صلح افغانستان گفته که پاکستان در حال حاضر با بحران های سیاسی، اقتصادی و امنیتی روبرو است.

خلیلزاد در یک رشته تویت ها٬ ناوقت روز سه شنبه(۱۴ مارچ) گفت که زندانی کردن، اعدام و یا ترور رهبران راه نادرست در یک جامعه است.

او افزوده که بازداشت عمران خان تنها بحران را در پاکستان بیشتر می کند.

زلمی خلیلزاد دو پیشنهاد کرده که یکی تعیین تاریخ برگزاری انتخابات در ماه جون امسال است و دوم اینکه احزاب سیاسی وقت خود را صرف کنند که چی چیزی نادرست پیش رفت و در عین حال چگونه یک برنامه مشخص را برای نجات از بحران و راه به سوی ثبات، امنیت و رفاه پاکستان پیشکش کرده می توانند.

روزنامه پاکستانی دان گزارش می دهد که محکمه تصمیم گرفته که عمران خان تا فردا شانزدهم مارچ بازداشت نشود.

وکیل صدراعظم پیشین می گوید که بنابر تهدید های امنیتی، موکلش به محکمه ها حاضر شده نمی تواند.

حکومت پاکستان به روز سه شنبه(۱۴ مارچ) به هدف جلوگیری از اختلاس تمامی مقام ها به شمول صدراعظم را از داشتن تحفه های ارزشمند دولتی بالاتر از ۳۰۰ دالر ممنوع قرار داد.