بارنده‌گی و سیلاب‌ها در افغانستان؛ صد ها خانه تخریب شد و تعدادی از افراد آسیب دیده اند

Afghanistan Floods

در نتیجه بارنده گی های دو روز گذشته در برخی از ولایت های افغانستان، تلفات جانی و زیان های مالی به مردم وارد شده است.

شفیع الله رحیمی سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده گی به رویداد های طبیعی حکومت طالبان شام جمعه (۲۴ مارچ) در پیامی به رادیو آزادی، بدون آنکه آماری از تلفات دهد، از ولایت های آسیب دیده نام گرفت.

" طوری که هموطنان ما در جریان استند، از دو روز به اینسو، بسیاری ولایت های افغانستان شاهد بارندگی و برفباری بوده اند. متاسفانه در برخی ولایت ها سیلاب ها هم سرازیر شده. در نتیجه سیلاب ها، تلفاتی هم در لغمان، زابل، فاریاب، دایکندی، اورزگان، بلخ، فراه، جوزجان و خوست هم داریم."

بیشترین خسارات به ولسوالی زارع ولایت بلخ وارد شده است

رحیمی افزود که شمار دقیق مرگ و میر در نتیجه بارنده گی و برفباری را به زودی با رسانه ها شریک خواهد کرد.

باران ها و سیلاب های بیشتر در روز های آینده نیز پیش بینی شده است

سخنگوی وزارت دولت در امور رسیده گی به رویداد های طبیعی حکومت طالبان افزود که صد ها خانه هم پس از سرازیر شدن سیلاب ها ویران شده و یا آسیب دیده است.

بر اساس گزارش ها، بیشتر خانه های مردم در ولایت بلخ آسیب دیده است.

محمد آصف وزیری سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان در بلخ به رسانه ها گفته که تنها در ولسوالی زارع، حدود ۳۰۰ خانه تخریب شده و صد ها راس مواشی هم از بین رفته است.

برخی ولایت ها از جمله غزنی و پکتیا شاهد برفباری بوده اند که گمان می رود با سردی هوا به درختان میوه دار زیان وارد شده باشد.

اداره های بین المللی هوا شناسی پیشبینی می کنند که در بخش های از بلخ هوا آفتابی و در بخش های از آن هوا ابر آلود خواهد بود.

پیشبینی شده که آب و هوای کابل به روز شنبه بارانی باشد اما در مجموع تخمین می شود که جبهه تازه از بارنده گی ها، اواخر همین هفته وارد افغانستان خواهد شد.