روسیه شهر میکولایيف اوکراین را هدف حملات قرار داد

یکی از خانه های که در اثر حملات راکتی روسیه در اوکراین تخریب شده است.

قوای روسیه چهار راکت اس ۳۰۰ را به سمت شهر میکولاییف فیر کرد. در این مورد فرمانده نظامی حوزه‌ای ویتالی کم از طریق تلگرام خبر داده است. به گفته او این راکت‌ها به حداقل یک بلند منزل و دو بنای دیگر مسکونی اصابت کرده اند.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تلگرام گفته که روسیه با اسلحه بسیار پیشرفته خانه‌های مسکونی و بنا‌های تاریخی و بلند منزل را هدف قرار داده است. به گفته او تا حال در باره کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر معلومات دارند.

فرمانده نظامی حوزه ای تعداد زخمی‌ها را قبلاً ۱۵ نفر گفته بود.

منطقه میکولاییف و مرکز آن در ماه‌های اخیر هدف حملات پیهم روسیه قرار گرفته اند و هرچند خبرهای دقیق از محل بدست نمی‌رسد، اما روسیه حملات بر مناطق مسکونی و ملکی را رد می‌کند.

دفتر لوی درستیز قوای اوکرائین در گزارش روزانه خود گفته است که برخورد‌های شدید در شهرهای باخموت، افدییفکا و مارینکا در منطقه دونتسک دوام دارد.

در اعلامیه این اداره آمده که در ۲۴ ساعت گذشته قوای اوکراين ۵۴ حمله روسیه را به عقب زده اند.

سرهی چیری واتی سخنگوی فرماندهی شرقی اوکراین شب گذشته در یک صحبت تلویزیونی گفت که روسیه می‌خواهد باخموت را به خاک یک سان کند. به گفته او قوای روسیه بناها و تعمیرات را تخریب می‌کنند تا قوای اوکراینی نتوانند در آنها سنگر بگیرند.

همزمان با این یفگنی پیری گوژین تاجر روسیه که جنگجویان اجیر گروه واگنر را تحت کنترل دارد گفته است که اوکراین برای یک حمله جوابی آمادگی می‌گیرد و به گفته او این حمله در اوايل ماه می آغاز خواهد شد.

طرف اوکراین به این سخنان پریگوژین واکنش نشان نداده اند.

همزمان با این ولودیمیر زلنسکی رهبر اوکراين بعد از آغاز هجوم روسیه بر اوکراین اولین بار دیروز با رهبر چین شی جین پینگ تلفونی صحبت کرده.

زلنسکی در توییتر خود نوشته است که یک صحبت طولانی موثر با رهبر چین داشت.

چین گفته است که در جنگ اوکراين بیطرف است و از محکوم کردن حمله روسیه بر اوکراین خودداری می‌کند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی در قصر سفید از تماس تلفونی رهبران چین و اوکراین استقبال کرده اما به نظر وی سخن گفتن در مورد تاثیر این تماس برای خاتمه جنگ اوکراین پیش از وقت می‌باشد.