چین: جامعه جهانی گفتگو ها با حکومت سرپرست طالبان را تسریع بخشد

بیرق چین

وزارت خارجه چین می‌گوید که جامعه جهانی باید تماس‌ها و گفتگو ها را با حکومت سرپرست طالبان در افغانستان تسریع بخشد و از تلاش های بازسازی و انکشافی آن حمایت کند.

به گفته این وزارت جامعه جهانی باید طالبان را به ایجاد یک حکومت میانه رو و فراگیر، گسترش روابط دوستانه با کشورهای همسایه و مبارزه جدی با تروریسم تشویق کند.

این اظهارات را ماو نیک سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در پیکینگ در آستانه سفر چین گانگ وزیر خارجه این کشور به پاکستان گفت.

گفته شده که در این سفر وزرای خارجه چین، پاکستان و حکومت طالبان در مورد وضعیت جاری افغانستان گفتگو خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود که وزیر خارجه این کشور به تاریخ پنجم و ششم می از پاکستان دیدار خواهد کرد.

در بیانیه‌ای که در وب سایت وزارت خارجه چین منتشر شده آمده است که چین امیدوار است که در روند مذاکرات افغانستان و پاکستان، وضعیت افغانستان و همکاری های سه جانبه بهبود یابد.

حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان در توییترش گفته که هفته آینده یک هیئت جامع سیاسی و تجاری به رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان به پاکستان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نمایندگی پاکستان در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به کمیته تحریم طالبان در شورای امنیت این سازمان خواسته بود که متقی برای یک سفر بین ۶ تا ۹ می برای ملاقات با وزرای خارجه پاکستان و چین از ممنوعیت سفر معاف شود.