رویا رویی دو صدراعظم در پاکستان؛ شهباز شریف: آزادی عمران خان حیرت آور است

شهباز شریف صدراعظم پاکستان

صدراعظم کنونی پاکستان می گوید، از تصمیم ستره محکمه اینکشور در مورد عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و صدراعظم پیشین٬ حیران شده است.

شهباز شریف از رئیس ستره محکمه پاکستان پس از آن انتقاد کرد که این مقام قضایی روز جمعه برای محکمه عالی اسلام آباد گفت، عمران خان صدراعظم پیشین تا چهارشنبه آینده در ارتباط به هیچ قضیه در زندان مانده نمی تواند.

خان که رهبر تحریک انصاف است، روز سه شنبه از سوی نیرو های امنیتی در اسلام آباد بازداشت شد.

او را در تدابیر شدید امنیتی به یک ماموریت پولیس منتقل کردند اما هواداران عمران خان اعتراض های خونینی را برپا کردند، با پولیس درگیر شدند و چند ساختمان و موتر را به آتش کشیدند.

عمران خان صدراعظم پیشین پاکستان

شهباز شریف صدراعظم پاکستان به روز جمعه(۱۲ می) در یک نشست کابینه که از طریق تلویزیون ها پخش شد، گفت که نهم می٬ پس از جدایی بنگله دیش از خاک پاکستان، سیاه ترین روز تاریخ بود. وی به ادامه افزود:

پاکستان در جریان سه روز گذشته خشونت های کم سابقه یی را تجربه کرد

" رئیس ستره محکمه پاکستان گفت که جناب عمران خان، از دیدن شما خیلی خرسند شدم، آنهم در قضیۀ که مثالش در تاریخ نیست. یعنی مرتکب فساد شدن حرف دور است، اینکه یک متهم در محکمه حضور یابد و قاضی برایش بگوید که از دیدنت خرسند شدم. با توجه به حملاتی که بر ساختمان ها و بنا ها صورت گرفت، کاری که برنامه ریزی شده بود. کی نا امنی آورد، عمران نیازی."

در آنسو، عمران خان اتهام وارد کرده که در جریان اعتراض ها، نیرو های حکومتی ۴۰ تن را کشته اند.

به دنبال بازداشت عمران خان٬ هواداران وی در شهر های مختلف پاکستان به جاده ها ریختند و دست به خشونت زدند


خان ۷۰ ساله در برابر ساختمان ستره محکمه پاکستان، پیش از آنکه روانه لاهور شود، گفت که روز سه شنبه، بازداشت نه بلکه اختطاف شده بود.

" آنها هیچ گونه جوازی برای بازداشت من نداشتند، آنها مرا اختطاف کردند. در زندان برایم حکم بازداشت را آشکار کردند. چنین کاری در قانون جنگل ممکن است. نظامیان اردو مرا اختطاف کردند."

خبرگزاری اسوشتید پریس گزارش می دهد که در جریان اعتراض های پاکستان٬ نزدیک به سه هزار تن بازداشت شده اند.

در گزارش ها این هم گفته شده که در اعتراض های خشونت آمیز، بیش از دو صد پولیس پاکستانی هم زخمی شده اند.