ادامه بحران در پاکستان؛ نشرات شبکه های اجتماعی و یوتیوب قطع شده است

تصویر آرشیف: نا آرامی ها در پاکستان

نشرات فیسبوک، یو تیوب و تویتر امروز بار دیگر در پاکستان قطع شده است.

این صفحات انترنتی دیروز موقتا بعد از آن فعال شده بودند که ایالات متحده امریکا و یک تعداد موسسات بین المللی حقوق بشر در این مورد اظهار نگرانی کرده و از اسلام آباد خواستند که این رسانه ها را بصورت فوری دوباره فعال بسازد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای کانگرس امریکا باب مینندیز در تویتر خود نوشته که حالات کنونی پاکستان را زیر نظر دارد . او تائید کرد است که هرج و مرج در پاکستان کاهش یافته و خواسته است که انترنت بصورت فوری در پاکستان دوباره فعال شود.

اداره حقوق بشر ملل متحد و سازمان عفو بین المللی هم از پاکستان تقاضا کردند که انترنت را هرچه زودتر فعال بسازد. بعد از این تقاضا ها شب گذشته رسانه های اجتماعی در پاکستان فعال شدند.

دیروزز در برخی از رسانه های اجتماعی آمده بودد که تعدادی از افسران اردو استعفا داده اند

وزارت داخله پاکستان روز سه شنبه خدمات تلفون موبایل، یوتیوب و تویتر را بعد از آن محدود ساخت که صدر اعظم سابق این کشور عمران خان بازداشت شد و مظاهرات گستره ضد حکومت در این کشور آغاز گردید.

خشونت ها پس از بازداشت عمران خان در پاکستان اوج گرفت


صدر اعظم سابق عمران خان می گوید که در این تظاهرات ۴۰ تن از طرفداران وی کشته شده اند . خبرگزاری اسوشیتدپرس می گوید که در جریان تظاهرات بیش از ۲۰۰ سرباز قوای امنیتی پاکستان زخمی شده اند.

در جریان چند روز گذشته پولیش پاکستان بیش از ۳ هزار نفر را دستگیر کرده است. انجمن سافت ویر یا نرم افزار پاکستان دیروز صبح خبر داده بود که از روز سه شنبه به این سو به شبکه انترنت ده میلیون دالر خساره وارد شده است.

در رسانه های اجتماعی دیروز جمعه این آوازه ها نشر شد که یک تعداد افسران اردو استعفی داده اند و اردو می خواهد که حکومت را سقوط داده و کودتا کند.

سخنگوی اردوی پاکستان جنرال احمد شریف چودهری این آوازه ها را رد کرده و گفته است نه افسران ارود استعفی کرده و نه هم اردو در تلاش گرفتن قدرت است.

سخنگوی اردو افزوده که دشمنان در تلاش ایجاد اختلاف در بین قوای نظامی میباشند ولی به گفته او به اینکار موفق نخواهند شد و نظامیان همه تحت رهبری لوی درستیز جنرال منیر٬ قرار دارند.