حکومت طالبان در توجیه مسدود کردن آرایشگاه های زنانه٬ نوار ویدیویی منتشر کرد

تصویر آرشیف: یکی از آرایشگاه های زنانه در کابل

حکومت طالبان در توجیه دستور خود مبنی بر مسدود ساختن آرایشگاه های زنانه در افغانستان گفته است که این عمل مطابق به شریعت اسلامی و جلوگیری از اصراف صورت گرفته است.

محمد صادق عاکف مهاجر سخنگوی وزارت امر به معروف ونهی از منکر طالبان در یک نوار ویدیویی که به رسانه ها فرستاده می گوید آرایشگاه ها هنگام عروسی " اسراف وغلو " میکنند و بالای خانواده داماد فشار اقتصادی وارد میشد. و دیگر اینکه شرعا به گفته آقای مهاجر جایز نیست که برای زینت یک انسان موی کسی دیگر استفاده شود. و سوم اینکه به گفته وی " درمخالفت آشکار با شریعت ابروی زنان دراین آرایشگاه هاچیده میشد."

رینا امیری نماینده خاص ایالات متحده در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان می گوید که ممنوعیت فعالیت آرایشگاه های زنان از سوی طالبان، به یک محل کاری مهم دیگر برای زنانی که نان آور خانواده هایشان است، زیان می رساند.

ملل متحد هم گفته که مسدود ساختن آرایشگاه ها تاثیر منفی بر اقتصاد خواهد داشت و از طالبان خواسته که از این تصمیم خود منصرف شوند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز این تصمیم طالبان را محکوم کرده است.

ادارۀ امر به معروف و نهی از منکر طالبان به آرایشگاه‌های زنان در افغانستان یک ماه وقت داده تا سالون‌هایشان را مسدود کنند.