سازمان ملل گزارش تازهٔ از تلفات ملکی در اوکراین منتشر کرد

افراد ملکی که در اوکراین در نتیجه حملات سنگین نیرو های روسیه کشته شده اند.

افراد غیر نظامی در اوکراین از آغاز تهاجم روسیه تا کنون تلفات سنگینی را متحمل شده و هنوز هم در نتیجه حملات قوای روسی جان های خود را از دست می دهند.

کمیسیاری عالی حقوق بشر ملل متحد در گزارش اخیر خود در مورد تلفات جنگ روسیه در اوکرائین نوشته است که از آغاز این جنگ در ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ تا اخیر ماه جون سال ۲۰۲۳ بیش از ۹۱۷۰ فرد ملکی کشته شده و در حدود ۱۶ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

در بین این قربانیها ۴۰ درصد آنها زنان می باشند . نظر به گزارش کمیساری عالی حقوق بشر ملل متحد٬ این ارقام در ۱۵۰۴ محل اوکرائین درج شده اند.

علاوه بر این ارقام در شبه جزیره کریمیا و شهر سویستوپل اوکرائین که تحت اشغال روسیه قرار دارند نیز تلفات وجود دارد.

کودکان و زنان نیز در جریان نبرد ها کشته و زخمی شده اند

در گزارش ملل متحد آمده است که ارقام دقیق تلفات ملکی بسیار بیشتر از این میباشد ، زیرا از بسیار مناطق تلفاتی که در وقایع جداگانه مربوط به جنگ رخداده اند ، درج نشده از جمله درمناطق مانند ماریوپول، سیویرو دونتسک، و دیگر شهرها در مناطق دونتسک و لوهانسک.

مقامات اوکراینی میگویند که هنوز هم نیاز است تا ارقام تازه یی از برخی مناطق گرفته شود

مناطقی که بیشترین تلفات ملکی را متحمل شده اند ، عبارت اند. از دونتسک، خارکییف، کییف، و لوهانسک.

بیشترین تلفات در ماه های مارچ و اپریل سال ۲۰۲۲ رخداده و این ارقام دوباره کمتر شده که در ماه فبروری سال ۲۰۲۳ کمترین بوده است.

در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳ حد وسط تلفات ملکی ماهانه ۶۹۶ نفر بوده است ، اما در ماه های می و جون همین سال این ارقام دوباره بیشتر شده وبه حد وسط ۸۳۶ نفر درهر ماه رسیده است .

کمیساری عالی حقوق بشر ملل متحد نوشته است از ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ تا ۳۰ ماه جون سال ۲۰۲۳ بیش ۹۰۰ قربانی از انفجار ماینها درج شده که ۲۹۳ کشته و ۶۱۲ زخمی میباشند.

نظر به این گزارش٬ بیشترین تلفات در نتیجه استفاده از بم های بزرگ صورت گرفته و گفته میشود که حملات هوائی ، فیر راکت، استفاده از توپخانه اسلحه سنگین ، ماشیندار ، تفنک و حتی اسلحه های سبک دستی ، بم ها و ماینه ا ، حادثات ترافیکی که در آن وسایط حربی دخیل بوده٬ سبب این همه قربانی خوانده شده اند .