حملات تازهٔ اردوی روسیه بر اوکراین٬ تلفات و خسارات چشمگیری بجا گذاشته است

تخریبات ناشی از موج حملات راکتی روسیه بر تاسیسات و ذخایر غلات اوکراین

در منطقه دونتسک اوکراین، که از ماهها به اینسو درگیری های شدید در آن جریان دارد، در اثر موج تازهٔ گلوله باری های روسیه، چهار تن از جمله دو کودک، یک پسر ۱۰ ساله و یک دختر ۱۶ ساله کشته اند.

پاولو کریلنکو(Pavlo Kyrylenko) والی دونتسک روزشنبه(۲۲ جولای) گفت که در نتیجۀ این گلوله باری های روسیه٬ یک زن مسن نیز زخمی و در شفاخانه بستری شده است.

به گفتۀ کیریلنکو، در روستای نوو یورک در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب شهر باخموت نیز چهار فردملکی از جمله یک زن و شوهر کشته شدند و یک زن دیگر زخمی شده است.

اردوی اوکراین نیز به روز شنبه گفت که در نتیجۀ گلوله باری های نیروهای روسیه، تاسیسات ذخیره غلات در جنوب این کشور آسیب دیده و بیش از ۷۰ ساختمان مسکونی ملکی و سایر زیربناها تخریب و یا آسیب دیده است.

بیشترین حملات اردوی روسیه در این روز ها اهداف غیر نظامی را نشانه گرفته است

در این حال، اداره ارتباطات اردوی اوکراین در اعلامیه ای روزشنبه(۲۲ جولای) تایید کرد، نیروهای اوکراینی بر یک ذخیرۀ مواد نفتی و یک انبار مهمات اردوی روسیه در شبه جزیرۀ کریمیای غیرقانونی الحاق شده با روسیه، حمله کرده اند.

سرگئی آکسیونوف(Sergei Aksyonov) والی تعیین شده توسط مسکو در منطقه، قبلاً گفته بود که یک طیارۀ بی پیلوت اوکراینی انبار مهمات را در شبه جزیره کریمیا منفجر ساخت که باعث تخلیه مردم در شعاع ۵ کیلومتری محل رویداد و توقف کوتاه تردد ریل روی پل کریمیا شد که در اوایل هفته جاری نیز در اثر انفجار کنار سرک در آن حداقل دو تن کشته شدند.

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین روزشنبه(۲۲ جولای) گفت که پل کریمیا یک هدف قانونی است، زیرا یک مسیر تدارکات نظامی برای روسیه محسوب می شود.

براساس مرکز خبر رادیو آزادی، روز گذشته، حملات راکتی نیروهای روسیه تأسیسات بندری اوکراین در بحیرۀ سیاه را هدف قرار داد، ذخایر غلات در منطقه اودیسه را به آتش کشید و مقادیر زیادی از مواد غذایی ذخیره شده برای صادرات را نابود کرد.

اوله کیپر والی منطقه در حساب تلگرام خود نوشته که متاسفانه ترمینال غلات یکی از شرکت های زراعتی منطقه اودیسه آسیب دیده، ۱۰۰ تن نخود و ۲۰ تن جو از بین رفته و در نتیجۀ انفجار دو تن زخمی شده اند.

آرش همایون